آفتاب

تاکید بان کی مون بر رسیدن به توافق هسته ای در موعد مقرر

تاکید بان کی مون بر رسیدن به توافق هسته ای در موعد مقرر

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد بر ضرورت رسیدن به توافق هسته ای میان گروه ۵+۱ و ایران در موعد مقرر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بان کی مون در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ عنوان کرد: من همه طرف ها را برای به کارگیری تمام تلاش خود جهت رسیدن به توافق هسته ای دعوت می کنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا رسیدن به توافق هسته ای طی چند روز باقی مانده تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن ممکن است، گفت: بله توافق ممکن است و من نسبت به این مسئله اطمینان دارم.

در خبر دیگری مربوط به مذاکرات هسته ای ایران، وزارت امور خارجه اتریش تاکید کرد دور اخیر مذاکرات میان ایران و گروه ۵+۱ در وین برگزار خواهد شد.

در پاریس نیز یک منبع آگاه غربی در مورد روند مذاکرات گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که طرف های مذاکره کننده تا ۳۰ ژوئن به توافق برسند.

وی افزود: نمی توان فضای حاکم بر مذاکرات را سازنده توصیف کرد؛ ولی ما هر چه در توان داریم تلاش خواهیم کرد و برای رسیدن به یک توافق جامع به دنبال تحقق غیر ممکن ها خواهیم بود.

این منبع یادآور شد: تبادل آراء در مورد رسیدن به توافق واقعی میان طرف ها همچنان ادامه دارد و فرصت های موفقیت هنوز ۵۰ درصد است.

در وین نیز یک منبع دیپلماتیک شرکت کننده در مذاکرات گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی اش در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئن وارد اتریش خواهند شد.

پیش از این وزیر امور خارجه ایران در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: درصورت وجود اراده سیاسی فرصت پایان دادن به مذاکرات هسته ای ایران پیش از ضرب الاجل ۳۰ ژوئن و یا چند روز بعد از آن وجود دارد.

کد N867341

وبگردی