آفتاب
سفیر سوئد:

90 درصد اقتصاد سوئد با بخش خصوصی است

90 درصد اقتصاد سوئد با بخش خصوصی است

سفیر سوئد با بیان این‌که 90 درصد اقتصاد سوئد با بخش خصوصی است، گفت: تجربیات‌مان را در صنعت گردشگری هم در اختیارتان می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، «پیتر تیلر» در دیدار با معاون عمرانی استانداری لرستان و رئیس اتاق بازرگانی، افزود: شهرداری‌های این کشور یک سازمان حامی دارند و در عین حال اتحادیه‌های تجاری و کارگری بسیار قوی نیز داریم.

وی با تأکید بر این‌که دولت سوئد علاقه‌مند گسترش روابط با ایران است، تصریح کرد: 90 درصد اقتصاد سوئد را بخش خصوصی می‌چرخاند، از همین‌رو بر تقویت این بخش تأکید داریم.

این سفیر با تأکید بر این‌که بخشی از کارها در حیطه اختیار او نیست، خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم مواردی را که در حیطه اختیارم هست را پیگیری کنم. معتقدم سوئد در زمینه‌های بازرگانی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند با ایران روابط خود را گسترش دهد.

تیلر با بیان این‌که شخصاً انسان نتیجه‌گرایی هستم، تصریح کرد: خواهان رسیدن به یک نتیجه و جمع‌بندی راهبردی از سفر به لرستان هستم.

وی از صنعت گردشگری به‌عنوان یک منبع درآمدی بسیار مهم کشور سوئد یاد کرد و گفت: درآمدی که از این راه به‎دست می‌آید با میزان درآمد حاصله از صادرات ما برابری می‌کند.

سفیر سوئد با تأکید بر این‌که از ابتدا سوئد معبر گردشگران بوده است، تصریح کرد: پس از تلاش‌های بسیار توانستیم این کشور را به مقصد گردشگری مبدل کنیم، به‏‎طوری‎که گردشگران برای سفر دوباره و سه‎باره خود سوئد را انتخاب می‌کنند.

پیتر تیلر خطاب به معاون استاندار لرستان و رئیس اتاق خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم تجربیات خود را برای پیشبرد صنعت گردشگری ایران در اختیار شما قرار دهیم.

وی با بیان این‌که پیشنهاد می‌کنم خود، اقدام به بازاریابی برای استان لرستان کنید، افزود: سوئد یکی از گران‌ترین کشورها است و از لحاظ قیمت و فروش خدمات به‎هیچ‎وجه رقابتی نیستیم.

این مسئول با اشاره به تحریم‌های اقتصادی کشورهای اروپایی علیه ایران خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط سخت حاکم بر ایران، سوئد یکی از معدود کشورهایی بود که به روابط تجاری خود با ایران ادامه داده است.

سفیر سوئد اظهار کرد: ایران شهرت بالا و خوبی در سوئد دارد و با این‌که در مذاکرات بازرگانی خشن برخورد می‌کنند، اما در پرداخت خیلی خوب عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که ایران شریک تجاری خوبی برای سوئد است، گفت: از رئیس اتاق خرم‌آباد به‎خاطر دعوت ما به لرستان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

انتهای پیام

کد N866762

وبگردی