آفتاب

سودان سفیر انگلیس در خارطوم را فرا خواند

سودان سفیر انگلیس در خارطوم را فرا خواند

وزارت خارجه سودان در اعتراض به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای از سوی انگلیس به شورای امنیت درخصوص فعالیت هیات مشترک دولت سودان، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور، سفیر انگلیس در خارطوم را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "عبدالغنی النعیم"، معاون وزارت خارجه سودان اعتراض شدید خارطوم نسبت به پیش‌نویس قطعنامه انگلیس درخصوص فعالیت هیات مشترک دولت سودان، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور را اعلام و این پیش‌نویس را غیرعادلانه خواند.

وی با بیان اینکه این پیش‌نویس با تحولات مثبت دارفور هماهنگی ندارد، گفت: در این پیش‌نویس فعالیت سه تیم مشترک دولت سودان، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل درخصوص ارزیابی اوضاع امنیتی و انسانی در دارفور جهت مقدمه‌چینی برای خروج هیات سازمان ملل از مناطقی که تحولات مثبت داشته‌اند نادیده گرفته شده است.

عبدالغنی النعیم تاکید کرد: چنین پیش‌نویسی کمکی به تغییر اوضاع دارفور نمی‌کند بلکه موجب از بین رفتن هماهنگی و همکاری میان سه تیم مذکور می‌شود.

وی به سفیر انگلیس اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه انگلیس تا حد زیادی به بیانیه اخیر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و گزارش اخیر معاون دبیرکل در عملیات حفظ صلح اشاره دارد که در این دو بیانیه تحولات مثبت دارفور از جمله برگزاری انتخابات و همچنین سند صلح دارفور نادیده گرفته شده است.

سفیر انگلیس در خارطوم نیز وعده داده تا ناخرسندی سودان از این پیش‌نویس را هرچه سریع‌تر به دولت خود و نماینده دائم آن در سازمان ملل اطلاع دهد.

انتهای پیام

کد N862075

وبگردی