آفتاب
در واکنش به مواضع خصمانه اخیر مقامات هند؛

وزیر دفاع پاکستان: لازم باشد دست به سلاح می‌شویم

وزیر دفاع پاکستان: لازم باشد دست به سلاح می‌شویم

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد: اگر اسلام‌آباد مجبور به جنگ با هند شود، به نحوی شایسته پاسخ خواهد داد چون سلاح‌های ما جنبه دکوری ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بیزنس استاندارد، خواجه آصف‌، وزیر دفاع پاکستان روز دوشنبه طی مراسمی در اسلام‌آباد گفت: اگر لازم باشد از سلاح‌هایمان برای مقابله با هند استفاده می‌کنیم.

وی با انتقاد شدید از بیانیه‌های "خصمانه" اخیر سیاستمداران هند گفت: سیاستمداران هندی با صدور چنین بیانیه‌های تحریک‌آمیز و خصمانه‌ای می‌خواهند که ذهن پاکستان را از جنگ با ترور منحرف کنند. هند در حال ترویج تروریسم در پاکستان است.

این مقام دفاعی ارشد پاکستان تاکید کرد که نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور در جریان دیدار با بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل در تاجیکستان، "بیانیه‌های تهدیدآمیز" هند را در اختیار وی قرار داده است.

سنای پاکستان هفته گذشته به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به شدت بیانیه‌های اخیر از سوی رهبری ارشد هند را که شامل تهدید حملاتی به خاک پاکستان می‌شد، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که اسلام‌آباد هرگز اجازه نخواهد داد که تمامیت ارضی آن به هیچ بهانه‌ای نقض شود و نیروهای مسلح پاکستان قادرند تا پاسخی درخور هرگونه تهاجمی ارائه کنند.

انتهای پیام

کد N859536

وبگردی