آفتاب

واکنش روسیه به استقرار تسلیحات سنگین آمریکا در مرز با این کشور

واکنش روسیه به استقرار تسلیحات سنگین آمریکا در مرز با این کشور

یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه امروز گفت که مسکو در صورت تحقق استقرار تانک و تسلیحات سنگین آمریکا در مرز با این کشور، به اقدامات تلافی جویانه ای مبادرت خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ییکی از مقامات وزارت دفاع روسیه امروز گفت که مسکو در صورت تحقق استقرار تانک و تسلیحات سنگین آمریکا در مرز با این کشور، به اقدامات تلافی جویانه ای مبادرت خواهد نمود.

ژنرال «یوری یاکوبوف» از مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: درصورت استقرار سلاح های سنگین آمریکا مانند تانک ها، خمپاره های سنگین و دیگر ادوات نظامی در کشورهای شرق اروپا و حوزه بالتیک، روسیه این اقدام را خصمانه ترین اقدام پنتاگون و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از دوران جنگ سرد تا کنون تلقی کرده و به آن واکنش نشان خوهد داد.

وی ادامه داد: روسیه در اقدامی تلافی جویانه نیروهای خود را در مناطق راهبردی غربی مستقر کرده و به تقویت و تحکیم آن خواهد پرداخت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه امروز دوشنبه در واکنش به این مسئله از اظهارنظر در این خصوص خودداری و پاسخ رسمی مسکو را به اعلام رسمی این خبر از سوی واشنگتن منوط دانست.

کد N858369

وبگردی