آفتاب

زاهدی: تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی‌ها بایستند

زاهدی: تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی‌ها بایستند

نماینده مردم کرمان در مجلس ضمن اعلام اعتماد به تیم مذاکره کننده تاکید کرد که ملت ایران هرگز زیر بار زیاده خواهی‌های آمریکا نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود تصریح کرد که تیم مذاکره کننده محکم و استوار و بدون انعطاف در مقابل زیاده خواهی‌ها بایستد.

این نماینده مجلس به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ نیز درباره‌ی دغدغه‌های فرهنگی و جنگ فرهنگی تذکر داد و افزود: رئیس جمهور و وزیر فرهنگ این مساله‌ را جدی بگیرند و علما و مراجع تقلید را در تصمیم گیری‌های خود لحاظ کنند.

او همچنین تاکید کرد‌: انتظار است که فضای علمی در دانشگاهها ارجح بر فضای سیاست زدگی باشد تا فناوری کشور دچار افت نشود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم نیز خواست در عملکرد فرهنگی خود بازنگری کند و افزود‌: انتظار است برای رفع مشکلات اقتصادی و خروج از رکود توجه به داخل و اقتصاد مقاومتی در راس باشد تا به بیرون و به ویژه نگاه به مذاکرات با 1+5 .

زاهدی درباره‌ی مسائل معیشتی فرهنگیان نیز گفت : بارها توسط نمایندگان در این مورد تذکر داده شده و حتی نظر کارشناسی کمیسیون برای رئیس جمهور ارسال شده و درخواست تشکیل کارگروه مشترک شده اما متاسفانه عنایتی نگردیده است. تا این که نمایندگان ناگزیر به پیگیری استیضاح وزیر شدند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد دولت در این خصوص نیز راستی آزمایی را عملا به مردم و فرهنگیان نشان دهد.

نماینده مردم کرمان در ادامه نطق خود خواستار تسریع در ساماندهی اتباع بیگانه در کرمان شد و از وزیر صنعت خواست تا ذوب آهن اصفهان بدهی‌های خود را به گل‌گهر کرمان بپردازد.

او به وزیر کار نیز در مورد بازنشستگان صنعت فولاد تذکر داد که چرا حقوق اردیبهشت ماه آنها هنوز پرداخت نشده است؟

زاهدی از وزیر راه نیز خواست با ایجاد اقدامات صحیح در راهسازی استان فاصله‌ی گلبافت با کرمان و راین با کرمان از طریق جاده سازی مناسب نزدیک‌تر شود.

این نماینده مجلس همچنین از بی آبی در روستاهای استان کرمان انتقاد کرد و گفت: روستاهای شمال گلبافت آب آشامیدنی ندارند و روستاهایی با فاصله‌ی 25 کیلومتر از کرمان فقط 2 ساعت از هر 48 ساعت آب آشامیدنی دارند.

زاهدی از سازمان میراث فرهنگی نیز خواست با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند تا کرمان با قابلیت‌های فرهنگی آن معرفی شود.

انتهای پیام

کد N856353

وبگردی