آفتاب

ژنرال دمپسی: آمریکا افزایش پایگاه‌های نظامی در عراق را بررسی می‌کند

ژنرال دمپسی: آمریکا افزایش پایگاه‌های نظامی در عراق را بررسی می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد، کشورش در حال بررسی ساخت پایگاه‌های آمریکایی بیشتر در عراق برای عقب راندن شبه‌نظامیان تروریست داعش است؛ اقدامی که به افزایش سطح سربازان آمریکایی نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از آنکه کاخ سفید استقرار 450 سرباز آمریکایی دیگر به عراق و ایجاد یک قطب آموزشی جدید در استان الانبار را اعلام کرد، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پنتاگون در حال بررسی مکان‌هایی در مناطق استراتژیک همانند بغداد و تکریت و شمال عراق به سمت موصل است.

دمپسی اذعان کرد که این اقدام ممکن است به اعزام سربازان آمریکایی بیشتر نیاز داشته باشد. شمار این سربازان در عراق پیش از افزایش 450 نیرو حدود سه هزار تن اعلام شده بود.

سخنگوی مارتین دمپسی نیز گفت: نیروهای آمریکایی ممکن است در درون عراق جابه‌جا شوند تا نیاز به افزایش نیرو احساس نشود.

از سوی دیگر ژنرال دمپسی پیش از فرود در ایتالیا در جمع خبرنگاران گفت: هدف ما این است که نیروهای امنیتی عراق را برای مشارکت بیشتر در عملیات‌ها ترغیب کنیم.

در واکنش به سخنان دمپسی بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: در صورتی که چنین پیشنهادی مطرح شود، قطعا اوباما با سختگیری بسیار آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با این حال جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: طرح فوری و یا مشخصی برای افزودن پایگاه‌های جدید در عراق در دست نیست.

انتهای پیام

کد N854116

وبگردی