آفتاب
/گزارش گاردین/

نتانیاهو برنده اصلی آشوب‌ها در خاورمیانه

نتانیاهو برنده اصلی آشوب‌ها در خاورمیانه

تحلیلگر امور خاورمیانه روزنامه انگلیسی گاردین گفت: اسرائیل با سوءاستفاده از درگیری‌های کشورهای منطقه، از این شرایط برای تقویت جایگاه استراتژیک خود سوء استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایان بلک، تحلیلگر امور خاورمیانه روزنامه گاردین، کنفرانس امسال "هرتزلیا" را محل دیدار ژنرال‌ها و وزرا و مسوولان سابق اسرائیل توصیف کرد که با سوءاستفاده از موقعیت خود در کنفرانس به مساله امنیت ملی اسرائیل می‌پردازند.

بلک درباره کابینه جدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: کابینه نتانیاهو با سوءاستفاده از شرایط از هم‌ گسیخته کشورهای عربی منطقه می‌خواهد به اشغالگری خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه دهد.

این تحلیلگر ادامه داد: تلاش اسرائیل برای سوءاستفاده از وضعیت فعلی کشورهای منطقه از عنوانی که وی برای سخنرانی خود انتخاب کرد، (اسرائیل و خاورمیانه آشوب‌زده) کاملا آشکار شد.

این نویسنده به نقل از یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی گفت: موضع اسرائیل هرگز به این خوبی نبوده است و این موقعیت خوب با تغییراتی که با جنگ در سوریه و عراق، قدرت یافتن داعش، سقوط کشور لیبی و جنگ در یمن ایجاد شد، به دست آمده است.

با وجود سکوت کشورهای عربی منطقه و خودداری آنان از ابراز هرگونه واکنش نسبت به سخنان نتانیاهو در سازمان ملل درباره پرونده هسته‌ای ایران، اما روشن است که کشورهای عربی منتقد پرونده هسته‌ای ایران در انتقاد از نقش ایران در عراق لبنان و یمن با رژیم صهیونیستی همسو هستند.

بلک درباره این وضعیت گفت: اسرائیل فکر نمی‌کند که روزی بتواند از تحولات دموکراسی کشورهای عربی منطقه استفاده کند و همزمان با بهار عربی، سرزمین‌های اشغالی را به محلی امن در مقابل هرگونه خطر نظامی تبدیل کند.

انتهای پیام

کد N854004

وبگردی