آفتاب
با اشاره به جاسوسی از مذاکرات ایران و 1+5؛

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران: همیشه احتمال جاسوسی را درنظر داشته و محتاط بوده‌ایم

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران: همیشه احتمال جاسوسی را درنظر داشته و محتاط بوده‌ایم

یک عضو تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: مذاکره کنندگان ایران در بحث هسته‌ای همواره احتمال بالا و ریسک استراق سمع و جاسوسی را در نظر داشته و محتاط بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد شرکت امنیت سایبری کسپرسکی مستقر در مسکو دریافته است که سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در اروپا توسط ویروسی که گفته می‌شود از سوی جاسوسان اسرائیل استفاده شده هدف قرار گرفته‌اند.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: صرف نظر از اخبار منتشرشده اخیر در مورد ویروس رایانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران همواره احتمال جاسوسی را در نظر داشته و محتاط عمل کرده است. هم‌چنین در همین رابطه سخنگوی وزارت کشور اتریش در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید انتشار این خبر در خبرگزاری‌های اتریش گفته است تحقیقات در این زمینه هم اکنون ادامه دارد. کشورهای سوییس و اتریش به طور متعدد میزبان مذاکرات ایران و 1+5 طی دو سال گذشته بوده‌اند.

به گزارش ایسنا پس از توافق ژنو که مذاکرات آن در شهر ژنو صورت گرفت اکثر مذاکرات ایران و 1+5 در چارچوب توافق جامع در شهر وین پایتخت اتریش صورت گرفته است. در عین حال شهرهای دیگر اروپا از جمله مونیخ و زوریخ نیز میزبان این مذاکرات بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N853705

وبگردی