آفتاب
محسن رضایی:

بازگشت به ارزش‌ها راهکار تسریع موج دوم انقلاب اسلامی است

بازگشت به ارزش‌ها راهکار تسریع موج دوم انقلاب اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر بازگشت به ارزش‌های دهه نخست انقلاب اسلامی مبتنی بر دین و مردم به منظور پیشبرد موج دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محسن رضایی در نخستین کنفرانس بین‌المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی گفت: انقلاب اسلامی ایران با ارائه الگوی سیاسی جدید و اندیشه نوین در حوزه اندیشه و عمل به مبارزه با قدرت‌های بین‌المللی پرداخت. 

وی افزود: این مبارزه در تقاطع قدرت بین‌المللی آغاز شد و با آنکه با جمعیت و در جغرافیای کوچک رخ داد آثارش در صحنه بین الملل مشهود شد. 

رضایی با اشاره به نقش مکاتب فکری لیبرالیسم و سوسیالیسم در تقسیم جهان به دو بلوک قدرت شرق و غرب اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران این دو اندیشه را به چالش کشاند و از آن زمان نخستین موج انقلاب اسلامی که موجی سیاسی بود ساختار سیاسی شرق و غرب را تضعیف کرد و سیاست بین المللی را به شدت تحت تأثیر قرار داد. 

وی احیای مسئله فلسطین، رویدادهای لبنان و بیداری اسلامی را رویارویی غیرمستقیم انقلاب اسلامی ایران با قدرت سیاسی حاکم بر جهان دانست. 

رضایی با اشاره به ائتلاف شرق و غرب علیه کشورمان در جنگ تحمیلی افزود: با این حال ملت ایران بدون هیچ گونه وابستگی، هر دو بلوک شرق و غرب و مرتجعان منطقه‌ای حامی صدام را به زانو درآورد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تلفیق دین و مردم و عدالت و آزادی را از جاذبه‌های اندیشه انقلاب اسلامی در مقابل اندیشه های لیبرالیسم و سوسیالیسم دانست که نخبگان جهان را به تأمل جدی واداشت. 

وی گفت: نخستین موج انقلاب توانسته است بیش از 80 درصد در داخل و منطقه پیش برود اما موج دوم که به زندگی مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، شهرسازی، معماری، هنر و دیگر حوزه‌های اجتماعی مربوط می شود هنوز به طور جدی آغاز نشده است. 

رضایی تصریح کرد: البته تلاش‌های رهبر معظم انقلاب به صورت رهنمود و سیاست‌های کلی صورت گرفته اما تلاش دولت‌ها، دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، سیاستمداران، مدیران و حتی علما که باید در این زمینه فعالیت بیشتری کنند به مفهوم عمومیت یافتن آن هنوز آغاز نشده است. 

وی افزود: تلاش‌های رهبری و برخی نیروهای انقلابی در داخل و خارج در این زمینه روشن است اما مانند دوره دفاع مقدس فراگیر نشده است. 

رضایی تأکید کرد: باید الگوهای خود در زمینه اقتصاد، فرهنگ، معماری، شهرسازی و هنر را در قالب موج دوم انقلاب اسلامی انتقال دهیم و حتی بوروکراسی اداری خود را که اکنون فشل است اصلاح کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیر رسیدن موج دوم انقلاب اسلامی در پی موج اول را مشکل‌آفرین دانست و افزود: به عنوان نمونه اکنون بیشترین زحمات را برای عراق می‌کشیم اما صادرات ترکیه به این کشور دو برابر ماست پس نمی توانیم این مسائل را نادیده بگیریم. 

وی بازگشت به ارزش‌های دهه نخست انقلاب را راهکار تسریع موج دوم انقلاب به خارج از مرزهای کشورمان دانست و گفت: اتفاقاً تأثیر انقلاب اسلامی از این زاویه بیش از موج سیاسی است. زیرا الگوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران را حداکثر در کشورهایی مثل عراق می توانیم اجرا کنیم وگرنه وقتی رهبری وهابی در عربستان بخواهد برداشت خود را اجرا کند چه اتفاقی می افتد. 

وی افزود: خوشبختانه با آغاز موج جنبش وال استریت در سه، چهار سال گذشته این جنبش 800 شهر جهان را در برگرفت که یکی از شعارهایشان این بود که «ما 99 درصد هستیم و شما یک درصد». 

رضایی گفت: در این جنبش فقط پابرهنه‌ها حضور نداشتند بلکه دانشمندان و حتی سرمایه‌داران نیز حضور داشتند و دیدگاهشان این بود که مردم در دموکراسی غربی دیده نمی شوند و حلقه مفقوده‌اند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: فقط دین است که با فطرت مردم سازگاری دارد و می تواند آنان را در نظر بگیرد پس مردم سالاری دینی و جامعه اسلامی دو بال انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف آن هستند.
 

کد N853613

وبگردی