آفتاب
به بهانه مقابله با داعش؛

واشنگتن به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در الانبار عراق است

واشنگتن به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در الانبار عراق است

دولت آمریکا پس از تسلط تروریست های داعش بر شهر الرمادی، به بهانه آموزش نیروهای عراقی در الانبار به دنبال بررسی امکان ایجاد پایگاه نظامی جدید در این استان عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، به گفته منابع آگاه دولت باراک اوباما به دنبال اجرای طرحی برای ایجاد پایگاه نظامی جدیدی در استان الانبار و اعزام صدها مستشار و آموزش دهنده نظامی به بهانه حمایت از نیروهای عراقی در نبرد علیه تروریست های داعش در شهر الرمادی است.

منابع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند امکان دارد در روند موافقت نهایی با طرح گسترش حضور نظامی آمریکا در عراق تسریع شود. اوباما پیشتر گفته بود، آمریکا استراتژی کاملی برای آموزش نیروهای عراقی به منظور بازپس گیری مناطق اشغالی داعش ندارد.

واشنگتن مدعی است از زمان سقوط شهر الرمادی، روند کمک های تسلیحاتی خود از نیروهای دولتی عراق و بررسی راه های بهبود برنامه آموزشی خود را تسریع نموده است.

در همین راستا «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: به این نتیجه رسیده ایم که بهتر است نیروهای عراقی بیشتری را برای مبارزه با دولت اسلامی آموزش دهیم، ما در حال حاضر به دنبال راهبردی برای تحقق این مسئله هستیم.

وی افزود: گسترش عملیات آموزش نظامیان و نیروهای داوطلب عراقی نیازمند افزایش مشاوران و مربیان نظامی در عراق است. در حال حاضر 3000 مشاور و آموزش دهنده آمریکایی و 4 پایگاه آموزشی در عراق وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853103

وبگردی