آفتاب
ابوترابی‌فرد در پاسخ به اخطار نماینده دهلران:

سازمان حفاظت محیط ‌زیست به فاجعه آتش‌سوزی جنگل‌ها ورود کند

سازمان حفاظت محیط ‌زیست به فاجعه آتش‌سوزی جنگل‌ها ورود کند

نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های کشور فاجعه جدی است، گفت: مسئولان ذی‌ربط در سازمان حفاظت محیط زیست، با سرعت باید وارد عمل شده و موضوعات را حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس علی ‌محمد احمدی نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان، در اخطاری با استناد به اصول ۴۸ و ۵۰ قانون اساسی گفت: بر اساس قانون، حفاظت از ثروت ملی به ویژه منابع محیط ‌زیست وظیفه تمام مسئولان است، اما متاسفانه شاهدیم که وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های زاگرس در چند وقت اخیر بسیار تشدید شده است؛ از طرف دیگر، سازمان حفاظت محیط‌ زیست نیز در این رابطه به طور شایسته اقدام نمی‌کند.

وی ادامه داد: جنگل‌ها، از ثروت‌های ملی و تجدیدناپذیر کشور هستند؛ به همین دلیل درخواست ما از هیات رئیسه این است که این ثروت ملی را دریابد، زیرا متاسفانه رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست زمانی برای بررسی و بازدید میدانی از این فاجعه‌های پیش آمده را ندارد!.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده، با بیان اینکه قطعاً آتش‌سوزی جنگل‌های کشور یک فاجعه جدی است، گفت: مسئولان ذی‌ربط به ویژه در سازمان حفاظت محیط زیست، با سرعت باید وارد عمل شده و موضوعات را حل و فصل کنند.

کد N852824

وبگردی