آفتاب
افخم در پاسخ به مهر؛

بحث PMD در چارچوب مذاکرات باید به نتیجه برسد/ واکنش به گزارش AP

بحث PMD در چارچوب مذاکرات باید به نتیجه برسد/ واکنش به گزارش AP

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بحث PMD در چارچوب مذاکرات باید به نتیجه‌ برسد و اهتمام مذاکره کنندگان نیز بر این است که راه حلی برای آن پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه سه کشور اروپایی اعلام کرده اند که بحث PMD باید در چارچوب مذاکرات مطرح شود، با تاکید بر این امر که طرح این موضوعات از نظر ما مردود است، اظهار داشت: این موضوعی نیست که به صورت جدید مطرح شده باشد و از شروع مذاکرات بحث PMD نیز در کنار سایر بحث ها روی میز بوده و مورد مذاکره قرار گرفته و اهتمام طرف های مذاکره کننده بر این است که این موضوع نیز فیصله پیدا کند.

وی ادامه داد: در اینکه بایستی این مساله که نزدیک به ۱۲ سال است به آن پرداخته می شود و ایران نیز درباره آن تعامل خوبی با آژانس داشته است و باید یک پروسه زمانبندی برای پایان آن تعیین شود، توافقاتی وجود دارد. گزارش اخیر آژانس نیز به این نکته اشاره دارد که باید زمانی برای پایان آن در نظر گرفته شود.

افخم تاکید کرد: لذا موضوعی که اعلام شد نیز در چارچوب همین بحث است و موضوع مذاکرات است و در همین چارچوب معاون امور کارشناسان در حال مذاکره هستند که درباره موضوعات باقی مانده راه حل پیدا کنند.

خبرنگار مهر سوال کرد که درباره PMD بحث سه کشور اروپایی حل موضوع در چارچوب مذاکرات ایران و ۱+۵ است، آیا ایران نیز به دنبال حل موضوع در چارچوب این مذاکرات است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توضیح داد: در ارتباط با مذاکرات به این بحث پرداخته می شود، اما نهاد و مجری که حوزه فعالیت آن در ارتباط با این مساله است، آژانس بین المللی انرژی اتمی است، لذا باید در چارچوب مذاکرات بحث ها به یک نتیجه ای برسد و اهتمام مذاکره کنندگان نیز بر این است که راه حلی برای آن پیدا کنند.

افخم افزود: در عین حال نیز چون این موضوع از سوی آژانس مطرح شده و نهاد مسئول نیز آژانس است، در این مرحله نیز آژانس درگیر آن است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر لغو تحریم های غیرهسته ای ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: باید ببینیم منابع رسمی و گزارش های دقیق چیست. هنوز شواهدی درباره منابع رسمی وجود ندارد و تنها این موضوع از حوزه رسانه مطرح شده و لازم است از منابع رسمی و موثق نیز این گزارش ها مطرح شود تا بتوانیم اظهارنظر کنیم.

کد N852432

وبگردی