آفتاب
حسینی‌بوشهری:

اقدام علیه تروریسم یک ضرورت انکارناپذیر است

اقدام علیه تروریسم یک ضرورت انکارناپذیر است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در مقابل تروریست‌ها و حامیان‌شان ایستادگی و مقاومت می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در مقابل تروریست‌ها و حامیان‌شان ایستادگی و مقاومت می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون قربانی تروریسم بوده است» خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ترورهای کور بودیم و تعداد زیادی از مردم ما به خاطر توطئه‌هایی که از سوی کفار جهانی و از سوی مزدوران داخلی آنها انجام می‌شد، جمهوری اسلامی ایران جزء قربانیان ترور قرار گرفت.

وی با بیان این‌که «تروریست‌هایی که روزی در کشورمان تاخت و تاز می‌کردند، امروز در دامن کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند» اظهار کرد: متاسفانه امروز بلندگوها و تریبون‌های این کشورها در اختیار گروه‌هایی قرار دارد که روزی از کشورمان، قربانیان بسیاری گرفتند. امروز مجموعه‌هایی که در دنیا به عنوان کشورهای متمدن شعار حقوق بشری سر می‌دهند، به حمایت جدی از تروریست‌ها می‌پردازند.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: در شرایط امروز منطقه به ویژه در عراق و سوریه شاهدیم که برای پیاده‌سازی اهداف کشورهای مستبد و ابرقدرت در خاورمیانه، امکانات و تسهیلات این کشورها در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است.

ایران با تمام وجود در مقابل تروریست‌ها مقاومت می‌کند

حسینی‌بوشهری با تاکید بر نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم در داخل و منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در مقابل تروریست‌ها و حامیان‌شان ایستادگی و مقاومت می‌کند.

وی گفت: به دلیل تعداد قربانیان تروری که جمهوری اسلامی ایران به خاطر برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های دشمنان دارد، ایران می‌تواند در موضوع مبارزه با تروریسم به عنوان یک محور قرار بگیرد و با کشورهایی که در طول تاریخ حیات خود قربانی تروریست بوده‌اند، در عرصه بین‌المللی همکاری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به آثار مخرب وجود تروریسم در دنیا اشاره و اظهار کرد: وجود تروریسم در دنیا موجب از بین رفتن شرایط زندگی برای انسان‌ها و ایجاد ناامنی می‌شود. هرکجا که تروریسم قدم بگذارد، به دنبال آن ناامنی و فجایع انسانی پدیدار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «امروز اقدام علیه تروریسم یک ضرورت انکارناپذیر است» تصریح کرد: امروز این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود که همه کشورها، حتی آنها که تاکنون قربانی تروریست نشده‌اند، برای ایجاد فضایی امن در دنیا با همبستگی و تبادل نظر و همکاری‌های مشترک در سطوح بین‌المللی اقداماتی انجام دهند تا ریشه تروریسم در تمام دنیا خشکانده شود.

با برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور، پرچم‌داری ایران در مسیر مبارزه با تروریسم اعلام می‌شود

حسینی‌بوشهری با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور اظهار کرد: با برگزاری این کنگره در سطح بین‌المللی، پیام مهمی به کل دنیا مخابره می‌شود و این پیام این است که ایران خود قربانی ترور است و به عنوان کشوری در حال مبارزه با تروریسم در این مسیر دست دوستی و همکاری به سوی جهانیان دراز می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: با برگزاری این کنگره، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند - بر خلاف تبلیغاتی که امروز در سطح بین‌الملل و از سوی برخی نهادهای بین‌المللی در حال انجام است و طی آن کشوری که خود قربانی تروریست است را متهم به جانبداری از تروریست‌ها می‌کنند - پرچم‌داری خود در مسیر مبارزه با تروریسم را به جهانیان اعلام کند.

این عضو مجلس خبرگان در پایان با بیان این‌که «حضور افراد صاحب نفوذ و تاثیرگذار در کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور می‌تواند در تغییر فضای عمومی دنیا در مورد جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسیاری بگذارد» خاطر نشان کرد: برگزاری این کنگره نقش بسیار زیادی در خنثی سازی طراحی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N852117

وبگردی