آفتاب

کتاب مردمی «ایثار» با 7500 مولف نقد و بررسی شد

کتاب مردمی «ایثار» با 7500 مولف نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی کتاب مردمی «ایثار» با عنوان «ایثار و مردم» که 7500 نفر از مردم عادی، مولفین آن بودند، در خانه کتاب ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست به مناسبت انتشار جلد نخست کتاب مردمی «ایثار» با عنوان «ایثار و مردم» عصر امروز 17 خرداد ماه با حضور راضیه تجار، مجتبی رحماندوست، ایرج گلشنی، غلامرضا راهپیما و سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران در محل سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب در تهران برگزار شد.

راضیه تجار داستان‌نویس و از تدوین‌گران این کتاب در سخنانی به چگونگی تدوین و انتشار این اثر پرداخت و از استعدادهایی که از میان دست‌نوشته‌های مردم عادی در موضوع ایثار وجود دارد، سخن گفت.

همچنین مجتبی رحماندوست از جانبازان دوران دفاع مقدس و نویسنده در همین حوزه به تلاش‌های مشابهی که در سه دهه اخیر برای نگارش کمک‌های مردمی در ایران صورت گرفته است، پرداخت و تجربه اخیر را بسیار ارزنده توصیف کرد و خواستار تداوم این کوشش‌ها شد.

ایرج گلشنی از تدوین‌گران این اثر هم با طرح این موضوع که این کتاب نخستین اثر مردمی در جهان است، از مشارکت 7500 نفر از اقشار مختلف مردم از کودک چهار ساله گرفته تا پیرمرد 96ساله در تدوین این کتاب سخن گفت.

سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران هم از برنامه این وزارتخانه برای حمایت از تلاش‌های مردمی در جهت ترویج فرهنگ ایثار خبر داد و چنین کتاب‌هایی را آثاری تاثیرگذار در تبلیغ این فرهنگ میان نسل جوان جامعه توصیف کرد.

همچنین غلامرضا راهپیما از محققین و مشاوران این پروژه، آن را کتابی سراسر عشق و از خودگذشتگی خواند و از تک‌تک کسانی که در نگارش این خاطرات که موضوع محوری آن «ایثار» بوده است، دستی داشته‌اند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش جلد اول کتاب مردمی «ایثار» که به عنوان «ایثار و مردم» از سوی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت انتشار یافته است، حاصل فعالیت یک ساله این مرکز در گردآوری دلنوشته‌های اقشار مختلف مردم با موضوع «ایثار» است که در گردهمایی‌های مردمی مانند نمایشگاه‌های کتاب، مطبوعات و قرآن از سوی خود مردم ثبت شده‌اند.

گزارش کامل نشست نقد و بررسی کتاب مردمی «ایثار» متعاقبا منتشر می‌شود.

 

کد N849101

وبگردی