آفتاب

120 قسمت نمایش برای رمضان رادیو

120 قسمت نمایش برای رمضان رادیو

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ساخت 120 قسمت نمایش ویژه ماه مبارک رمضان را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «قدم‌های نورسیده»، «تهران کوچه چناران»، «پرسه زدن‌ های یک خیال سمج» و «رهایم مکن» از آثاری هستند که این روزها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در مرحله تولید قرار دارند.

در هر قسمت از سریال رادیویی «قدم‌های نورسیده»، با روایت تولد یک نوزاد در زایشگاه شروع می‌شود. داستان‌های این نمایش به غیر از شب‌های قدر اغلب به صورت طنز هستند و هر قسمت، داستانی مجزا دارد.

داستان نمایش «تهران کوچه چناران» هم درباره ماجراهایی است که هر شب در یکی از کوچه‌های قدیمی تهران رُخ می‌دهد و همه اعضای کوچه با هم به نوعی درگیر این مسائل می‌شوند.

در نمایش «پرسه زدن‌های یک خیال سمج» شخصیت‌های خیالی یک نویسنده زنده شده و از دستگاه پرینتر بیرون می‌آیند و به مجادله با وی می‌پردازند.

همچنین نمایش رادیویی «رهایم مکن» درباره رضا - پسر نااهل یک خانواده - است که با دیدن خوابی متحول می‌شود و گذشته تاریک خود را جبران می‌کند.

به گزارش ایسنا، هریک از این آثار نمایشی که برای ماه مبارک رمضان تولید خواهند شد، در 30 قسمت توسط نویسندگانی چون: ویدا دانشمند، نعیما کرمی، هدیه رضایی، فرهاد امینی، مرضیه رشید بیگی و جهانشاه آل محمود نوشته شده‌اند و موضوعاتی همچون اخلاق گرایی، خانواده و سبک زندگی، ادای دین و کمک به دیگران، نیکی، پاداش، راستی، انسان دوستی، اهمیت ماه مبارک رمضان در ایجاد تحول در انسان، خودشناسی و نگاه به گذشتگان، اخلاق گرایی، جایگاه انسان، تقویت روحیه و پرهیز از گناه را دربرمی‌گیرند.

انتهای پیام

کد N848920

وبگردی