آفتاب

تولید «راه پنبه» از نیمه گذشت/ قصه‌های فولکلور در رادیو

تولید «راه پنبه» از نیمه گذشت/ قصه‌های فولکلور در رادیو

مجموعه «راه پنبه» به کارگردانی مینو جبارزاده برای پخش از رادیو نمایش ضبط و تولید می شود.

مینو جبارزاده کارگردان و بازیگر نمایش های رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر به تولید مجموعه نمایشی «راه پنبه» اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰ قسمت از این مجموعه رادیویی تولید شده است که با توجه به فرم ساختاری این نمایش انتظار می رود با استقبال مخاطبان روبه رو شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه سعی شده از صداهایی استفاده شود که به شخصیت های فانتزی نزدیک تر باشند و از آنجا که جایگاه تیپ سازی در قصه های فانتزی است بنابراین شنیدن اثر با این شیوه دلچسب تر می شود.

جبارزاده درباره داستان این نمایش ها توضیح داد: این سری از داستان های مجموعه «راه پنبه» برگرفته از قصه های فولکلور منطقه ماوراءالنهر است که ضمن پخش یک نمایش رادیویی در هر قسمت، هدیه شریفی کارشناس برنامه درباره آن داستان و آن منطقه که داستان در آن شکل گرفته است، صحبت می کند.

کارگردان مجموعه «راه پنبه» درباره بازیگران این نمایش ها هم عنوان کرد: در این اثر هنرمندانی چون مهرداد مهماندوست، سیما خوش چشم، میرطاهر مظلومی، مجتبی طباطبایی، سینا نیکوکار، مونا صفی، نگین خواجه نصیر، فریبا متخصص، بهادر ابراهیمی، شیوا رفیعیان، مهدی طهماسبی، محمد آقا محمدی، ماندانا اصلانی، ماندانا محسنی، عبدالعلی کمالی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند، همچنین پریسا حسینی زاده، داریوش روحی، الهه حسینی، هومن مجابی، صدف پیکامی، مریم کوشکی، مریم فتحی، فرانک کلانتری، وحیده رادپور، مریم روزبهانه، مهناز یارمحمدی، زهرا کولیوند و سپیده خمسه نژاد گروه نویسندگی آن را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم فراوان تولیدات در رادیو نمایش، امیدواریم بتوانیم سایر قسمت های این مجموعه را به زودی تولید کنیم.

جبارزاده در پایان به تکرار نمایش های تولید شده از رادیو اشاره و بیان کرد: به اعتقاد من وقتی نمایش رادیویی جذاب و تاثیرگذار باشد تکرار آن می تواند موثر واقع شود و اگر فاقد این جذابیت باشد تاثیری بر مخاطب نخواهد گذاشت.

پخش مجموعه «راه پنبه» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری علی حاجی نوروزی و پیروز صدرایی و افکت محمدرضا قبادی فر، نازنین حسن پور و نرگس موسی پور به زودی از رادیو نمایش آغاز خواهد شد.

کد N848850

وبگردی