آفتاب
علی‌اکبر ثقفی در گفتگو با مهر:

فیلم‌های «هنر و تجربه» در فرهنگسراها هم اکران شوند

فیلم‌های «هنر و تجربه» در فرهنگسراها هم اکران شوند

تهیه کننده فیلم «مردی که اسب شد» از اکران این اثر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت و اینکه بهتر است از تبلیغات بیشتر و همچنین سالن های فرهنگسراها برای نمایش این آثار استفاده شود.

علی اکبر ثقفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است، گفت: این گروه سینمایی نفس تازه ای در سینمای ایران است و در تمام دنیا هم سینماهایی که با نمایش فیلم هایی خاص و به نوعی تجربی، مخاطبان خاص خودشان را جذب می کنند وجود دارند.

وی ادامه داد: این روند در سال‌های دور در ایران نیز وجود داشت اما در طی سال های اخیر این آثار در هیاهوی فیلم های تجاری گم شده بودند و تشکیل این گروه سینمایی کمک کرد که مخاطب با وجه دیگری از سینمای ایران آشنا شود. من تصور می کنم منتقدان فعلی این گروه سینمایی به مرور زمان خواستار اکران فیلم هایشان در همین گروه خواهند شد.

ثقفی با اشاره به مدیر و شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» بیان کرد: اعضای این شورا از افرادی انتخاب شده اند که دغدغه ساخت و نمایش فیلم های متفاوت را دارند بنابراین تصور می کنم آینده بسیار درخشانی پیش روی این گروه سینمایی قرار دارد.

وی درباره نحوه اکران «مردی که اسب شد» در این گروه سینمایی گفت: خوشحالم که این اثر در جشنواره فیلم فجر سال گذشته عنوان بهترین فیلم «هنر و تجربه» را کسب کرد و بعد از آن در نوروز به اکران رسید اما طبعا کاستی هایی هم در نحوه اکران این گروه سینمایی وجود دارد که امیدوارم به مرور سر و سامان پیدا کند. یکی از این موارد ساعت های نمایش فیلم در سینماهای مختلف است. در حال حاضر نمایش فیلم ها به گونه ای است که مخاطب نمی تواند برای دیدن فیلم ها در طول هفته برنامه ریزی کند و نمایش پراکنده فیلم ها اتفاق خوبی نیست.

این تهیه کننده به کمبود سالن های نمایش دهنده فیلم ها اشاره و بیان کرد: سینما فرهنگ مدتی است که محل نمایش فیلم های این گروه شده است اما سینما آزادی از مجموع این سینماها حذف شد و این ضربه بزرگی برای اکران فیلم های این گروه است. امیدوارم مسئولان امور فرهنگی و مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی که تا امروز لطف زیادی به این گروه سینمایی داشتند برای سالن های محدود آن هم فکر کنند و حداقل در این شرایط سالن فرهنگسراها هم محلی برای نمایش فیلم های «هنر و تجربه» باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» در پایان با اشاره به اینکه با حضور «مردی که اسب شد» در اکران نوروزی «هنر و تجربه» این فیلم حضور در بخش بین الملل جشنواره فجر را از دست داد، گفت: این فیلم می توانست در گروه آزاد اکران شود اما ما «هنر و تجربه» را انتخاب کردیم چراکه باور داشتیم، محل اصلی و درست نمایش این فیلم در این گروه است.

وی اضافه کرد: با اکران این فیلم پیش از آغاز جشنواره بین الملل، امکان حضور در جشنواره از ما گرفته شد اما نظر ما دیده شدن فیلم توسط مخاطبان سینما بود. امیر ثقفی در سومین تجربه فیلمسازی اش فرم دیگری از کارگردانی و فیلمسازی را انتخاب کرد و به نظر من اکران «هنر و تجربه» برای این فیلم مناسب است اما باز هم تاکید می کنم که فیلم های این گروه سینمایی با کمی تغییرات می تواند فروش بهتری داشته باشد. متاسفانه فیلم های این گروه از تبلیغات محیطی که بتواند طیف بیشتری از مخاطبان را جذب کند برخوردار نیست و از سوی دیگر تبلیغات تلویزیونی نیز شامل حال تمامی فیلم های این گروه نمی شود. همانطور که برای «مردی که اسب شد» رقم بسیاری زیادی برای تبلیغ فیلم در تلویزیون به ما پیشنهاد شد که قطعا نمی توان از پس هزینه های آن برآمد.

این کارگردان و تهیه کننده سینما در پایان اظهار کرد: خوشحالم که در این گروه سینمایی آثاری از فیلمسازان بزرگ سینمای ایران مثل عباس کیارستمی و بهرام بیضایی اکران می شود و در کنار آنها آثاری از نسل جوان فیلمساز می بینیم که می توانند آینده سینمای ایران باشند.

کد N848304

وبگردی