آفتاب

بازآفرینی «بهار دانش» برای نوجوانان

بازآفرینی «بهار دانش» برای نوجوانان

میترا بیات که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «میوه ممنوعه‌»اش راهی بازار شد، از نگارش رمانی با موضوع وقایع دهه 60 و بازآفرینی «بهار دانش» برای نوجوانان خبر داد.

میترا بیات که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «میوه ممنوعه‌»اش راهی بازار شد، از نگارش رمانی با موضوع وقایع دهه 60 و بازآفرینی «بهار دانش» برای نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «مینای قلعه خاموش» یکی از آخرین آثار نوشتاری این نویسنده در حوزه ادبیات بزرگسال است که به بازگویی خاطرات او در قالب داستانی از دوران دانشجویی‌اش که به دهه 60 و حوادث آن مربوط می‌شود، برمی‌گردد.

مسائل دانشگاه‌ها و مشکلاتی که برخی دختران دانشجو و جوانان در آن دوره با آن‌ها دست به گریبان بودند در کنار به تصویر کشیدن برخی از مسائل انقلاب و جنگ، درونمایه‌های این رمان هستند.

بیات به تازگی از کار نگارش سه کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فارغ شده است.

«لی لی دست قشنگه» و «قورقوری و قارقاری» دو اثر داستانی این نویسنده است که بناست به همراه اثر فانتزی دیگری ویژه همین گروه سنی راهی بازار شود.

بیات بنا دارد این سه کتاب را که هنوز نام یکی از آن‌ها مشخص نیست در انتشاراتی همچون افق راهی بازار کند.

این نویسنده که اخیرا مجموعه‌ای از داستان‌های اثر کلاسیک «بهار دانش» را ویژه نوجوانان بازآفرینی کرده است گفت: «گربه‌های جادویی» با موضوعیت زنانی که به شکل گربه ظاهر می‌شوند، «شاه موشان، عاقبت‌اندیشان» با موضوعیت موشی که به واسطه گوش خود بر دیگر حیوانات پیشی می‌گیرد و نیز اثری با عنوان احتمالی «برهمن» با موضوعیت شخصی زیرک و باهوش، این سه داستان هستند.

میترا بیات پس از تصحیح کتاب «بهار دانش» نوشته عنایت‌الله کنبوه لاهوری، نویسنده پاکستانی، این داستان‌ها را بازآفرینی کرده است.

کنبوه لاهوری از نویسندگان قرن یازدهم است که مجموعه‌ای از قصه‌های هندی - فارسی را جمع‌آوری و در نسخه‌ای خطی گردآورده است.

او افزود: تصحیح این آثار هم‌اکنون مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و هنوز درباره ناشر آن‌ها تصمیمی نگرفته‌ام.

«میوه ممنوعه» عنوان یکی از آخرین آثار تازه چاپ‌شده این نویسنده است که به گفته او با ممیزی و بعد از دو سال و نیم انتظار فرصت چاپ پیدا کرده است. این کتاب قصه‌ای درباره خلقت است که 12 عنصر بهشتی هر کدام روایت خود را از آن‌چه باعث رانده شدن آدم و حوا از بهشت شده است بازگو می‌کنند و راوی نهایی آن خود حواست. به گفته نویسنده، راویان هر کدام بر اساس آیات الهی به نقل حکایت رانده شدن آدم و حوا از بهشت می‌پردازند.

نشر افراز انتشار این اثر را بر عهده داشت. بیات پیش‌تر نیز کتاب «من نوعروسم، زیر درخت سرو» را ویژه مخاطبان بزرگسال توسط همین نشر راهی بازار کرده بود.

انتهای پیام

کد N848294

وبگردی