آفتاب
در پی انفجار علیه تجمع انتخاباتی یک حزب کرد؛

اردوغان: کُردها را دوست دارم چون خدا آنها را آفریده است

اردوغان: کُردها را دوست دارم چون خدا آنها را آفریده است

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که کُردها را دوست دارد نه به خاطر کُرد بودنشان بلکه به خاطر این که خدا آنها را آفریده است. این سخنان اردوغان ساعاتی پس از آن ایراد شد که در دو انفجاری که در تجمع انتخاباتی یک حزب کُرد در شهر دیاربکر ترکیه روی داد، دست‌کم 2 نفر کشته و حدود 100 نفر دیگر زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان با اشاره به متهم شدنش به «دیکتاتوری» از سوی اپوزیسیون و «فحش به او توسط روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مختلف» گفت: «اگر دیکتاتور بودم آیا جرات می‌کرند به من فحش بدهند؟ چنین کاری را نمی‌توان در کشوری با نظام دیکتاتوری کرد چرا که فورا عاملان نابود خواهند شد.»

رئیس جمهوری ترکیه درباره کردها گفت: «با برادران کُردم در جنوب شرق آناتولی سخن می‌گویم. آنها (حزب ملت‌های دموکرات از احزاب اپوزیسیون ترکیه) به خاطر منافع شخصی‌شان از شما سوء استفاده می‌کنند. اما ما شما را دوست داریم. نه به خاطر اینکه کُرد هستید بلکه به خاطر اینکه خداوند شما را آفریده است.»

اردوغان همچنین هدف از انفجارهای دیاربکر را تحریک مردم به منظور بی‌ثبات کردن ترکیه پیش از انتخابات پارلمانی امروز (یکشنبه) دانست.

او با ابراز غم خود از حادثه گفت که به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.

او ادامه داد که نهادهای ذیربط در حال تحقیق درباره حادثه هستند.

انتهای پیام

کد N848208

وبگردی