آفتاب

«پرندگان زرد» و «انجمن اخوت ناقص‌العضوها»

«پرندگان زرد» و «انجمن اخوت ناقص‌العضوها»

ترجمه دو کتاب داستانی منتشر شد.

ترجمه دو کتاب داستانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، «پرندگان زرد» (کتاب اول گاردین و برنده جایزه پن همینگوی 2012) نوشته کوین پاورز با ترجمه انیسا دهقانی منتشر شده است.

این کتاب نوشته کوین پاورز شاعر، نویسنده و سرباز سابق آمریکایی است که در 17 سالگی به خدمت ارتش درآمد و در سال 2004 به عراق رفت و تا یک سال در آن‌جا جنگید.

در یادداشت پشت جلد کتاب عنوان شده است: «پرندگان زرد» روایتگر تجربه‌های پاورز به عنوان تیربارچی است در جنگ عراق که بلافاصله بعد از انتشارش نیویورک‌تایمز از آن به عنوان یک شاهکار کلاسیک در ادبیات جنگی معاصر یاد کرد و آن را در فهرست 100 رمان برتر 2012 قرار داد.

این کتاب در 207 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 14 هزار تومان در نشر شورآفرین منتشر شده است.

***

چاپ سوم کتاب «انجمن اخوت ناقص‌العضوها» نوشته برایان اونسن با ترجمه وحیداله موسوی در 226 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 16 هزار تومان در همین نشر به چاپ رسیده است.

این کتاب که بهترین رمان وحشت 2010 آمریکا شده در پایان با گفت‌وگویی با نویسنده کتاب همراه است.

در یادداشت پشت جلد کتاب می‌خوانیم: برایان اونسن در زمره نویسندگان آمریکایی تأثیرگذار و چیره‌دست در حوزه darkfiction (آثاری برخوردار از سازمایه‌های وحشت که بیرون از تعاریف معیار ادبیات وحشت جای می‌گیرد) و ادامه‌دهنده سبک سوررئال و کافکایی‌ست. اونسن تاکنون سه بار جایزه اُ. هنری را از آن خود کرده است. او همچنین با انتشار «چاقوی لرزان» جایزه اتحادیه بین‌المللی وحشت برای بهترین مجموعه داستان را به دست آورد. «پرده باز» دیگر کتاب وی نیز به مرحله نهایی جایزه ادگار آلن‌ پو و جایزه اتحادیه بین‌المللی وحشت رسید.

انتهای پیام

کد N848176

وبگردی