آفتاب

کتاب‌هایی درباره داستان، اضطراب و سرمایه‌داری

کتاب‌هایی درباره داستان، اضطراب و سرمایه‌داری

چاپ دوم کتاب «آناتومی داستان» (22 گام تا استاد شدن در داستان‌گویی) نوشته جان تروبی با ترجمه محمد گذرآبادی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این کتاب با 11 فصل: فضای داستان، زمان داستان، پیش‌فرض، هفت گام اصلی در ساختار داستان، شخصیت، مباحثه اخلاقی، دنیای داستان، شبکه نماد، پیرنگ، بافت صحنه‌ها، ساخت صحنه و گفت‌وگوی سمفونیک و داستان بی‌پایان همراه است.

مترجم در معرفی این کتاب می‌نویسد: «جان تروبی را باید نماینده نسل تازه‌ای از متخصصان فیلمنامه و داستان به حساب آورد که بعد از استادان قدیمی‌تر مثل سید فیلد، رابرت مک کی، لیندا سیگر و همنسلان آن‌ها پا به این عرصه گذاشته‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز نسل جدید،‌ نگاه فراگیر آن‌ها به مقوله داستان‌گویی و عدم تمایز میان انواع داستان مثل رمان، نمایشنامه و فیلمنامه است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کتاب مقایسه شاهکارهای داستان‌گویی در رسانه‌های مختلف است. تروبی به زیبایی نشان می‌دهد که «تکنیک‌های» داستان‌گویی به شیوه‌های تقریبا یکسان در همه انواع داستان به کار می‌روند و قصه‌گویان بزرگ،‌ از گذشته‌های دور تاکنون، به زبانی مشترک سخن گفته‌اند که همان زبان جهانی داستان است.»

همچنین جان تروبی درباره این کتاب عنوان می‌کند: «مسئله اصلی‌ام در این کتاب این بوده که چگونه یک بوطیقای عملی طراحی کنم؛ یعنی فن داستان‌گویی که در تمام اشکال داستانی کاربرد داشته باشد. از جمله این که نشان دهم چگونه یک داستان پیچیده و زنده خلق کنید که در ذهن مخاطب رشد کند و هرگز نمیرد... رسیدن به مقام استادی در داستان‌گویی کار شاقی است، ولی اگر فن را فرابگیرید و زندگی خودتان را به یک داستان بزرگ تبدیل کنید، از قصه‌های شگفت‌انگیزی که خواهید گفت به حیرت فرو می‌روید.»

کتاب «آناتومی داستان» در 445 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده است.

***

دیگر کتاب منتشرشده در این نشر، «اضطراب و افسردگی» نوشته لورا اسمیت و چارلز الیوت با ترجمه مریم هدایتی است که در 111 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 6500 تومان به چاپ رسیده است.

این کتاب با هشت فصل: بررسی‌ انواع مختلف اضطراب، تشخیص ابتلا به اضطراب، ایجاد تغییر با هدف غلبه بر اضطراب، مشاهده جزر و مد اضطراب، تشخیص نشانه‌های افسردگی، مروری بر علل افسردگی و پیگیری وضعیت خلقی خود، یافتن درمان برای افسردگی و 10 نشانه مبنی بر نیاز شما به درمان همراه است.

***

کتاب «سرمایه در سده بیست و یکم توماس پیکتی و هزارتوی سرمایه‌داری» در 174 صفحه با قیمت 9500 تومان در نشر کلاغ منتشر شده است.

این کتاب چکیده کتاب پیکتی از ای.دی. تیبو است که با ترجمه خسرو کلانتری، مجید امینی، احمد سیف و بابک پاشاجاوند به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «خلاصه کاربردی سرمایه در سده بیست و یکم نوشته توماس پیکتی، که برگردان فارسی آن را در این مجموعه می‌خوانید، خواننده پرمشغله را از خواندن اصل کتاب هفتصدصفحه‌ای کاملا بی‌نیاز می‌کند. در کنار این خلاصه چند مقاله از منتقدان سرشناس پیکتی، همچون دیوید هاروی، جان بلامی فاستر، پرابات پاتنایک و... خواننده را با نقاط قوت و ضعف دیدگاه‌های توماس پیکتی آشنا می‌کند و درک جامع‌تری از معمای سرمایه در سده حاضر به او ارائه می‌دهد.»

انتهای پیام

کد N848166

وبگردی