آفتاب

قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس به کمپین خروج از اتحادیه اروپا می‌پیوندند

قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس به کمپین خروج از اتحادیه اروپا می‌پیوندند

براساس گزارش‌ها، بیش از 50 قانونگذار از حزب حاکم محافظه‌کار به رهبری دیوید کامرون به کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌پیوندند مگر اینکه نخست‌وزیر انگلیس بتواند در این اتحادیه تغییراتی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون‌گذاران انگلیسی قرار است عضو گروه جدیدی موسوم به «محافظه‌کاران برای انگلیس» بشوند که از تلاش دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس برای اصلاحات حمایت می‌کند و در همین حال بر خاتمه عضویت در اتحادیه اروپا تاکید دارد؛ مگر اینکه اصلاحات چشمگیری در اتحادیه اروپا اجرا شود.

کامرون تلاش دارد تا رهبران اروپا را به حمایت از درخواست‌های کشورش متقاعد کند؛ پیش از آنکه رفراندوم ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه 28 عضوی اروپا برگزار شود. وی وعده داده است که این رای‌گیری اواخر 2017 انجام شود.

در همین حال "استیو بیکر" از قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس گفت: ما برای کامرون آرزوی موفقیت می‌کنیم اما اگر مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا متوجه این مساله نشوند که یکی از بزرگترین اعضای اتحادیه اروپا برای انجام تغییرات در روابط مصمم است، پیشنهاد ما به رای‌دهندگان انگلیسی خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود. کامرون می‌خواهد دسترسی مهاجران اتحادیه اروپا را به سیستم رفاهی انگلیس محدود کرده، بازار مشترک را ارتقا دهد و اطمینان حاصل کند که کشورهای خارج حوزه یورو با یکپارچگی بیشتر دچار خسارت نشوند.

روزنامه ساندی تلگراف انگلیس گزارش داد، گروه «محافظه‌کاران برای انگلیس» هم‌اکنون به امضای بیش از 50 قانون‌گذار رسیده و احتمالاً تعداد امضاکنندگان آن به زودی به 100 تن رسیده و برخی از وزرا نیز به آن می‌پیوندند.

استیو بیکر که رئیس گروه سی‌اف‌بی در پارلمان است، گفت: ما با محافظه‌کاران محتاطی در پارلمان سروکار داریم که هم‌اکنون از خروج از اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند و به کمتر از تغییر بنیادین راضی نمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N848122

وبگردی