آفتاب

رویکرد جدید «نیستان» به موسیقی/ چکناواریان به رادیو می‌آید

رویکرد جدید «نیستان» به موسیقی/ چکناواریان به رادیو می‌آید

تهیه کننده برنامه «نیستان» از گوینده محور شدن این برنامه رادیو فرهنگ در ساختار جدید سخن گفت و بیان کرد که در این ساختار از حضور چهره های مختلف موسیقی در اجرای بخش های مورد نظر بهره گرفته می شود.

وحید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییراتی که در ساختار برنامه «نیستان» بوجود آمده است، گفت: ساختار این برنامه از ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری تغییراتی داشته است که از جمله آنها می توان به گوینده محور شدن برنامه اشاره کرد.

وی ادامه داد: من از طراحان اولیه این برنامه بودم که شکل گیری آن به سال ۸۰ برمی گردد و بعد چند سالی از برنامه دور شدم و حالا در ساختار جدید دوباره به آن پیوسته ام.

این تهیه کننده برنامه های رادیویی عنوان کرد: ساختار این برنامه پیش از این بیشتر گفتگومحور بود و برنامه با حضور یک مهمان اجرا می شد اما اکنون از این فرم خارج شده است و ما چند کارشناس داریم که هر یک اجرای بخشی از این برنامه را بر عهده دارند و با محتوایی متفاوت آن را روی آنتن می برند.

رستگاری اضافه کرد: به طور مثال در بخشی از برنامه شهرام آقایی پور که مورخ و پژوهشگر است به تاریخ موسیقی می پردازد و در بخشی دیگر کیوان ساکت بخش ردیف دستگاهی را اجرا می کند. همچنین احمد مهدی دیگر مجری کارشناس ما است و بخش های دیگر برنامه را خشایار اعتمادی خواننده و امین میراحمدی نوازنده اجرا می کنند.

وی به بخشی از این برنامه اشاره و بیان کرد: بخشی از این برنامه که فرنوش تدین اجرای آن را بر عهده دارد به آثار هنرمندان نوجوان و جوان ما که میانگین سنی آنها از ۱۰ سال شروع می شود، می پردازد. در این بخش قطعه ای را که این آهنگسازان ساخته یا نواخته اند و یا اثر جدید آنها معرفی می شود. همچنین ندا رادمهر اجرای بخش رویدادها و تحلیل های برنامه را بر عهده دارد.

تهیه کننده برنامه «نیستان» درباره رویکرد این برنامه عنوان کرد: ما در این برنامه سراغ اهالی حوزه موسیقی می رویم و درباره تجارب کاری موفقشان با آنها صحبت می کنیم. همچنین به سراغ چهره ها می رویم و درباره اخبار جدید کارهایی که در دست دارند گفتگو می کنیم.

رستگاری در پایان یادآور شد: به طور مثال در برنامه ای که فردا یکشنبه ۱۷ خرداد روی آنتن می رود با لوریس چکناواریان گفتگو می شود. چندی پیش عکسی از او در شبکه های مجازی منتشر شده بود که او را در اتوبوس نشان می داد و ما به همین بهانه با او گفتگویی خواهیم داشت که البته به برنامه های خبری و تخصصی وی هم می پردازیم. 

برنامه «نیستان» هر روز ساعت ۱۴:۳۰ از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ روی آنتن می رود و علاقمندان می توانند این برنامه تولیدی را از موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوند.

کد N847666

وبگردی