آفتاب

تاکید ژنرال آمریکایی بر تاثیر حملات هوایی علیه داعش

تاکید ژنرال آمریکایی بر تاثیر حملات هوایی علیه داعش

یکی از ژنرال‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا ضمن تاکید بر اینکه عملیات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش موثر بوده، انتقادها نسبت به اینکه این حملات هوایی بسیار کند و با احتیاط بوده را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان هسترمان، رئیس یگان هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه تاثیر بسیار عمیقی بر این دشمنان داشته و در عرض یک ماه بیش از 1000 تن از این تروریست‌ها کشته شدند.

وی از طریق تماس تلفنی از قطر به خبرنگاران گفت: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به نیروهای زمینی در عراق و شمال سوریه کمک کرده تا مناطق تصرف شده از سوی داعش را بازپس گرفته و ظرفیت پالایش نفتی این تروریست‌ها را نابود کنند.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به خاطر این کمپین حملات هوایی در داخل و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گرفته و برخی از قانون‌گذاران و افسران بازنشسته نیروی هوایی، واشنگتن را به اعمال محدودیت‌های بسیار بر خلبانان نظامی متهم می‌کنند.

اگرچه حملات هوایی نتوانستند مانع سقوط الرمادی شوند اما ژنرال هسترمان در دفاع از ائتلاف گفت، اقدامات کمپین ضدداعش را نمی‌توان با جنگ‌های هوایی پیشین با اهداف متعارف‌تر مقایسه کرد.

این ژنرال اذعان کرد: هواپیماها در 75 درصد از تمامی حملات هوایی بدون پرتاب بمبی بازگشته‌اند اما این بدان خاطر است که تروریست‌های داعش ارتش معمولی نیستند و در بین غیرنظامیان محلی پنهان شده‌اند. هواپیماهای جنگی ائتلاف ضدداعش در هوا پرواز می‌کنند تا هر زمان که این تروریست‌ها خودشان را نشان دادند، آنها را هدف گیرند.

انتهای پیام

کد N847650

وبگردی