آفتاب

تقدیر از ثبت‌کنندگان لحظه‌های ارتحال ملکوتی امام (ره)

تقدیر از ثبت‌کنندگان لحظه‌های ارتحال ملکوتی امام (ره)

رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با حضور در موزه عکسخانه شهر با جمعی از عکاسان پیشکسوت حوزه انقلاب و دفاع مقدس و روسای انجمن‌های عکاسی دیدار و از عکاسان فعال در ایام رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، دیدار محمود صلاحی با هنرمندان پیشکسوت عکاسی با حضور امیر عبدالحسینی - معاون هنری این سازمان - و مریم زنجانپور - رییس موزه عکسخانه شهر - در آستانه ولادت امام زمان (عج) برگزار شد و صلاحی گفت: هر کسی برای کشور، مردم و مذهب کار می‌کند و تمام کسانی که در دفاع مقدس جنگیدند و شهید شدند، سرباز ظهور و سرباز امام زمان (عج) هستند. ما با عکس، فیلم، کتاب و هنر یاد آن‌ها را زنده نگه می‌داریم.

او با تقدیر از هنرمندانی که 25 سال قبل لحظات ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) را ثبت و ضبط کردند، افزود: من از شما عکاسان به خاطر ثبت تاریخ دفاع مقدس و انقلاب و ثبت لحظات ارتحال ملکوتی امام (ره) با آن جمعیت و هیجان مردم دوستدار امام تشکر می‌کنم. البته فقط گوشه‌هایی از این حماسه‌ها قابل ثبت است، اما همین که هنرمندی بتواند آن لحظات را ثبت و ضبط و به نسل بعد منتقل کند، قابل ستایش است.

رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران ادامه داد: عکاسی یکی از جلوه‌های هنر است و یاد ایام و افراد و صحنه‌ها به وسیله هنر جاودان می‌شود. هر چقدر این ثبت لحظات بهتر انجام شده باشد، نحوه انتقالش هم راحت‌تر است. بعضی عکس‌ها مانند نقش فرش گویا و شفاف هستند و نیاز به توضیح ندارند و در مقابل، برخی هم نیاز به توضیح دارند.

صلاحی با تقدیر از آن‌ها که 20 سال قبل موزه عکسخانه شهر را تأسیس کردند گفت: ما باید اینجا را یا در همین مکان یا در ساختمانی دیگر توسعه دهیم. وزارت ارشاد هم که متولی اصلی هنر در ایران است، باید در این عرصه بیشتر تلاش کند. شهرداری تهران هم در دهه گذشته در همه جلوه‌های هنر فعالیت داشته است و این فعالیت‌ها با شدت بیشتر ادامه دارد.

وی تأکید کرد: برنامه توسعه در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در همه سطوح هنر، هم فیزیکی هم محتوایی، پیگیری خواهد شد. در همین راستا، در دو ماه گذشته تغییرهایی اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است و یکی از این موارد توسعه، در حوزه عکس و موزه عکسخانه شهر خواهد بود.

رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در پایان این دیدار از برخی عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از جمله سیدعباس میرهاشمی، محمدحسین حیدری، سعید صادقی، امیرعلی جوادیان، علی فریدونی، مسعود زنده‌روح کرمانی، محمود عبدالحسینی، محمدمهدی رحیمیان، کماالدین شاهرخ و محمود بدرفر به پاسداشت عکس‌های آنان از ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N847410

وبگردی