آفتاب
کاخ کرملین به آمریکا هشدار داد:

گزارش استقرار موشک های کروز در خاک اروپا را پیگیری می کنیم

گزارش استقرار موشک های کروز در خاک اروپا را پیگیری می کنیم

ادعای یک رسانه غربی مبنی بر تصمیم واشنگتن برای استقرار سامانه موشکی مجهز به تسلیحات هسته ای در خاک اروپا هشدار دولت روسیه را در پی داشت.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از راشاتودی، دولت روسیه در واکنش به ادعای یک رسانه غربی مبنی بر تمایل واشنگتن به لغو یکی از معاهدات دوران جنگ سرد و اسقرار سامانه موشک های میان برد کروز در اروپا هشدار داد که این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

آسوشیتدپرس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد: دولت آمریکا در پی ارسال سامانه های موشک میان برد مجهز به سلاح هسته ای به اروپا و آسیا است که این موشک ها به راحتی قادر به انهدام اهداف نظامی در خاک روسیه هستند.

ادعا می شود که این تدابیر نظامی برای مقابله با تهاجم احتمالی مسکو به اروپا اتخاد شده است. در پاسخ به این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که مسکو ترجیح می دهد پیش از بررسی خبر، احتمال هرگونه اقدام پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) مبنی بر استقرار سامانه موشکی در خاک اروپا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

آمریکا پیشتر روسیه را به تلاش برای نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد متهم کرده بود و گفته می شود تصمیم اخیر واشنگتن در ادامه اتهامی است که از سال گذشته علیه مسکو مطرح می شود.

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تابستان سال گذشته مسکو را به دلیل تلاش برای بهبود سامانه موشک کروز و آزمایش یک موشک سطح به سطح با برد بالا، به نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد متهم کرد.

کد N847004

وبگردی