آفتاب

حراج نامه‌های نویسنده «کشتن مرغ مقلد»

حراج نامه‌های نویسنده «کشتن مرغ مقلد»

تعدادی از نامه‌های شخصی «هارپر لی» نویسنده رمان معروف «کشتن مرغ مقلد» به زودی از سوی شعبه نیویورک «کریستی» به حراج گذاشته می‌شود.

تعدادی از نامه‌های شخصی «هارپر لی» نویسنده رمان معروف «کشتن مرغ مقلد» به زودی از سوی شعبه نیویورک «کریستی» به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه‌ای از مکاتبات دوستانه «هارپر لی» نویسنده‌ای که در دنیا با رمان «کشتن مرغ مقلد» شناخته می‌شود، دوازدهم ژوئن توسط حراجی بزرگ «کریستی» به معرض فروش گذاشته می‌شود.

به گفته کارشناسان، برخی از این نامه‌ها پیش از به چاپ رسیدن کتاب پرفروش «لی» نوشته شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این نامه‌ها به قیمت 250 هزار دلار خریداری شوند.

شش نامه تایپ‌شده از این مجموعه که امضای نویسنده معروف را یدک می‌کشند به «هرولد کافیلد» دوست نزدیک «لی» نوشته شده‌اند.

به گزارش گاردین، یکی از کارشناسان «کریستی» گفت: این نامه‌ها بسیار نایاب‌اند و هیچ اثری دیگری با چنین محتوای شخصی و افشاکننده‌ای طی 40 سال گذشته در حراجی‌ها عرضه نشده است.

«هارپر لی» در این نامه‌ها که پیش از سال 1960 یعنی تاریخ انتشار «کشتن مرغ مقلد» به نگارش درآمده‌اند به آرزوهایش در زندگی، پدرش که الهام‌بخش وی برای خلق شخصیت «آتیکوس فینچ» بوده و زندگی روزمره خود اشاره کرده است.

چند ماه پیش «لی» اعلام کرد پس از 55 سال تصمیم گرفته دنباله رمان برنده پولیتزرش را روانه بازار کتاب کند. او «کشتن مرغ مقلد» را در سال 1960 به نگارش درآورد و با نوشتن همین یک رمان به شهرتی بین‌المللی دست یافت. «لی» اکنون کتاب «برو یک بپا بگذار» را که عنوانش را از خطی در انجیل قرض گرفته، در دنباله این اثر نوشته که داستانش در دهه 1950 و 20 سال پس از رخدادهای رمان قبلی اتفاق می‌افتد.

این رمان در دهه 1950 به نگارش درآمده، اما ناشر به او پیشنهاد کرده داستان را در کتابی دیگر از زاویه دید «اسکوت» روایت کند. این کار همان «کشتن مرغ مقلد» است که در سال 1961 جایزه پولیتزر را کسب کرد. او همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ ادبی، مدال آزادی ریاست ‌جمهوری آمریکا را در سال 2007 دریافت کرد. از زمان اولین انتشار این کتاب تاکنون، بیش از 30 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به بیش از 40 زبان ترجمه شده است.

اخیرا این نویسنده 88 ساله پس از سکوتی 50 ساله اعلام کرد دست‌نوشته «برو یک بپا بگذار» توسط دوست و وکیلش پیدا و به چاپ سپرده شده است. این رمان که قرار است نیمه ماه جولای منتشر شود‌، هم‌اکنون در وب‌سایت «آمازون» به قیمت نیم‌بها به فروش می‌رسد.

با همه این احوال همه نگران موفق بودن یا نبودن «لی» در کتاب جدیدش هستند، چرا که پرفروش بودن و برنده جایزه معتبر شدن رمان نخست یک نویسنده، کار را برای قدم‌های بعدی او سخت می‌کند. «اسکارلت» که در ادامه شاهکار تاریخی «بر بادرفته» به نگارش درآمد‌، یکی از دنباله‌های ناموفقی است که همه امیدوارند «برو یک بپا بگذار» به سرنوشت آن دچار نشود.

انتهای پیام

کد N846935

وبگردی