آفتاب

کتاب‌های تازه فرهاد حسن‌زاده

کتاب‌های تازه فرهاد حسن‌زاده

در شرایطی که فرهاد حسن‌زاده منتظر انتشار رمان «زیبا صدایم کن» است کتاب «خاطرات خون‌آشام عاشق» او به چاپ سوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن‌زاده درباره کتاب «خوش‌آشام عاشق» می‌گوید: سال‌ها پیش در هفته‌نامه دوچرخه ستونی چاپ می‌شد به نام «خاطرات خون‌آشام» که طرفداران زیادی داشت. این خاطرات را بعد از حک و اصلاح بازنگری کرده‌ام و به شکل کتاب در اختیار انتشارات چرخ‌وفلک قرار داده‌ام.

خون‌آشام این کتاب نامزدش به دست مرد آبمیوه‌فروش کشته شده و او در پی انتقام است. او طبع لطیفی دارد و شعر هم می‌گوید. این کتاب در بهار 1392 در 64 صفحه همراه با تصویرگری‌ لاله ضیایی منتشر شده است.

این نویسنده هم‌اکنون در انتظار چاپ کتاب «زیبا صدایم کن» است. این اثر پس از رمان «هستی» بناست توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح رمان نوجوان امروز به چاپ رسد. برخلاف رمان «هستی» که در حال و هوای بومی و جنوبی اتفاق افتاده است رمان «زیبا صدایم کن» تصویرگر رابطه دختری با پدرش در خیابان‌های شلوغ تهران امروز است.

به تازگی مجموعه داستان «هویج بستنی» فرهاد حسن‌زاده در نشر افق راهی بازار شده است. این اثر که در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت‌ و به گفته ناشر، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانانه این نشر بود، شامل 10 داستان کوتاه طنز اجتماعی است. در این کتاب داستان‌های ساده از دل اتفاقات روزمره انسان‌ها، هر کدام با طرح و ماجرای خود پدید می آیند و به همدیگر پیوندی ندارند.

به گفته حسن‌زاده، وجه تسمیه این اثر براساس یکی از داستان‌های این مجموعه است؛ ماجرایی که در آن پسری در همراهی با پدر برای سرویس کولر بالای پشت‌بام می‌رود. پدر می‌خواهد طرز سرویس کولر را به او بیاموزد، در حالی که پسر علاقه‌ای به این کار ندارد و دنبال حال و هوای دوران نوجوانی خود است.

یکی از داستان‌های این مجموعه به موضوع تکدی‌گری اختصاص دارد و در آن انواع و اقسام این معضل اجتماعی تصویر شده است. همچنین یکی دیگر از داستان‌های این مجموعه به تاثیر فیلم‌های ترسناک بر روحیات دختران نوجوان می‌پردازد.

فرهاد حسن‌زاده آن‌چنان که خود می‌گوید در حال حاضر هیچ کتابی را در دست نگارش ندارد و با لحنی طنزآلود می‌گوید: علت این مساله فقط و فقط تنبلی خودم است.

انتهای پیام

کد N846918

وبگردی