آفتاب

آنگ سان سوچی برای نخستین بار به چین سفر می‌کند

آنگ سان سوچی برای نخستین بار به چین سفر می‌کند

آنگ سان سوچی،‌ رهبر مخالفان دولت میانمار بنا به گفته یکی از رهبران حزب سیاسی متبوعش قصد دارد ماه جاری میلادی برای نخستین بار به چین سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "نیان وین"، دبیر و سخنگوی حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی(NLD) اعلام کرد،‌ آنگ سان سوچی، رهبر این حزب مخالف دولت میانمار در تاریخ 10-14 ژوئن نخستین سفر خود را به چین انجام داده و طی این سفر با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و لی کچیانگ، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد. این سفر در حالی انجام می شود که روابط میان دو کشور در ماه های اخیر به تیرگی گراییده است.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد،‌ این سفر به دعوت حزب حاکم کمونیست چین انجام شده و سو چی قرار است با رهبران ملی چین دیدار کند اما جزئیات بیشتری مطرح نکرد.

دولت میانمار از زمان رسیدن به قدرت در مارس 2011 به دنبال کاهش وابستگی این کشور به چین بوده است. روابط دو کشور در ماه های اخیر به دنبال سرایت درگیری های قومی میانمار به خاک چین به تیرگی گراییده است.

منابع خبری اعلام کردند که سوچی ابتدا قرار بوده دسامبر 2014 به چین سفر کند اما این سفر به دلیل مسائل پروتکلی به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام

کد N846548

وبگردی