آفتاب
معاون گردشگری خبر داد:

آغاز سفرهای تابستانی از آخر ماه رمضان/ انجام نظارت‌های تلفیقی

آغاز سفرهای تابستانی از آخر ماه رمضان/ انجام نظارت‌های تلفیقی

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه سفرهای تابستانی طبق سال‌های گذشته از آخر ماه رمضان آغاز می‌شود گفت: در این مدت استانهای کشور فرصت بررسی و نظارت تلفیقی روی خدمات گردشگری را دارند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مهر گفت: برای تعطیلات نیمه خرداد و انجام سفرهای کوتاه مدت در سه روز آخر این هفته به همه ستادهای هماهنگی سفر در استان‌ها آماده باش داده‌ایم تا توجه خود را به سفرهای نیمه خرداد معطوف کنند. سفرهای زیادی از الان تا آغاز ماه رمضان انجام می‌شود اما در واقع سفرهای تابستانی طبق تجربه سالهای گذشته از آخر ماه رمضان آغاز خواهد شد. بنابراین دبیرخانه ستاد هماهنگی سفرها تا آخر ماه رمضان و قبل از انجام سفرهای تابستانی فرصت داردند تا نظارت‌ها را انجام داده و به محورها برای بررسی شرایط بروند.

وی به انجام سفرهای معاونت گردشگری به استان‌های پر گردشگر اشاره کرد و گفت: من اکنون به شهرهای پر گردشگر می‌روم و میزان آمادگی استان‌ها را بررسی می‌کنم. مردم در فصل تابستان و تا آخر ماه شهریور وقت زیادی برای مسافرت دارند. به همین زمان سفر در طول تابستان زیاد است.

رحمانی موحد بیان کرد: طرح سفرهای تابستانی سال ۹۴ ابلاغ شده است و جزئیات آن را نوشته ایم. سعی می کنیم نظارت های تلفیقی در تابستان روی مراکز گردشگری دانجام شود. چون نظارت تلبفبقی جزو مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر است و چهار دستگاه مرتبط،  نظارت های خود را در مسیرهای پرتردد و مقاصد پر گردشگر انجام می دهند. این کار مانند همان اقداماتی است که در ایام نوروز انجام می شود. من هم به چند استان می روم و اگر مشکلی باشد همانجا تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون گردشگری گفت: همه استانها موظف به برگزاری حداقل یک یا دو جشنواره برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی در طول تابستان شده اند. از استانها خواسته ایم تا جشنواره های یک ماهه در تابستان برگزار کنند. حتی مناطق گرمسیری کشور نیز مخاطبان خاص خودش را دارد . خیلی از افراد می خواهند در همین فصل به بندرعباس بروند به شرطی که امکانات برایشان فراهم باشد. به همین منظور می توان در مناطق گرم برنامه هایی برای شبها برگزار کرد. ما این موارد را به استانها ابلاغ کرده و منتظر اعلام برنامه های استانها هستیم. به عنوان مثال اکنون استان یزد برای فصل تابستان 6 برنامه قابل اجرا در شهرهای مختلفش دارد.

وی از ایجاد بسته های سفرهای تلفیقی خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا بسته سفرهای تلفیقی را ایجاد کنیم این بسته در توزیع سفر میان استانها نقش داشته و می تواند سبب رونق سفرها در استانهای همجوار شود. به عنوان مثال می توان سفرهای انجام شده به استان فارس را به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هدایت کرد.

کد N846359

وبگردی