آفتاب

هشدار پوروشنکو نسبت به اقدامات روسیه در مرزهای اوکراین

هشدار پوروشنکو نسبت به اقدامات روسیه در مرزهای اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین به ارتش این کشور اعلام کرد که برای "حمله تمام‌عیار" احتمالی روسیه در سراسر مرزهای مشترک با اوکراین آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنرانی "پترو پوروشنکو"، رئیس‌جمهوری اوکراین در پارلمان نخستین سخنرانی بود که وی در آن برای اشاره به رفتار روسیه از زمان آغاز شورش جدایی‌طلبان از واژه "حمله" استفاده کرد.

پوروشنکو با اشاره به درگیری‌های توپخانه‌ای میان دو طرف در روز چهارشنبه گفت: این یک تهدید برای ازسرگیری عملیات نظامی تمام‌عیار از سوی گروه‌های روسی است.

وی افزود: نیروی نظامی باید برای ازسرگیری حملات دشمن در منطقه دونباس آماده باشد زیرا آنها به دنبال حمله تمام عیار در سراسر مرزهای مشترک ما با روسیه هستید و ما باید حقیقت برای این مساله آماده باشیم.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هنوز در این خصوص که آیا به عقیده آمریکا شواهدی حاکی از حمله روسیه به اوکراین وجود دارد، اظهارنظر نکرده است اما به روسیه هشدار داد تا از اقدامات تجاوزگرانه بیشتر در منطقه خودداری کند.

دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کردند که این شورا قرار است روز جمعه درخصوص اوکراین تشکیل جلسه بدهد.

مرز مشترک اوکراین و سوریه 200 کیلومتر (1375 مایل) است که بخش اعظم آن از محل درگیری دور است. کرملین نیز کی‌یف را متهم به تحریک درگیری‌های جدید با هدف فشار به اتحادثه اروپا کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرف اوکراینی چندین بار در گذشته گام‌هایی برداشته است که منجر به تشدید درگیری‌ها شده است. این مساله چندین بار اتفاق افتاده و ما به شدت نگران دور جدید این اتفاقات هستیم.

انتهای پیام

کد N846225

وبگردی