آفتاب

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

مدیرعامل خانه تئاتر از پیگیری "بیمه طلایی" برای اعضای این نهاد صنفی خبر داد.

ایرج راد در گفت‌و‌گویی با خبرنگار تئاتر ایسنا، درباره آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر با اشاره به جلسه‌ای که قرار است در هفته آینده برگزار شود، ‌توضیح داد: درباره این موضوع آنچه مطرح شده این است که مسائل با بیمه «آرمان» پیگیری شوند، ولی این بیمه با بیمه طلایی فرق زیادی دارد یعنی آنچه به عنوان هزینه درمان مثلا عمل جراحی پرداخت می‌شود مانند بیمه طلایی سقف بالایی ندارد.

او گفت: به طور مثال برای برخی اعمال جراحی ساده تا حدود هفت میلیون تومان و برای بقیه نهایتا تا 14 میلیون تومان پرداخت می‌شود، در حالی که هزینه درمان یک عمل جراحی قلب به بیش از 20 میلیون هم می‌رسد و بیماری‌های خاص نیز هزینه‌های مخصوص خود را دارند.

راد ادامه داد: همچنین قرار شده 60 درصد مبلغ عنوان شده را صندوق (اعتباری هنر) و 40 درصد را اعضا پرداخت کنند که برای همین رقم هم اعضا حداقل نفری 330 تا 340 هزار تومان را باید بپردازند.

وی افزود: با این حال تلاش ما این است که راهکاری پیدا کنیم تا به شکلی، بیمه طلایی را داشته باشیم و قرار است روز دوشنبه (18 خردادماه) جلسه‌ای داشته باشیم تا در ارتباط با این مسائل بیشتر صحبت شود.

مدیرعامل خانه تئاتر یادآور شد: طبق قولی که قبلا داده شده بود،‌ در نشست با وزیر بهداشت در خانه تئاتر،‌ قرار بود بیمه طلایی درنظر گرفته شود و بخشی از هزینه‌ها از طرف وزارت بهداشت،‌ بخش از طرف وزارت رفاه و تعاون و بخشی هم از طرف وزارت ارشاد تامین شود تا بیمه تکمیلی‌ داشته باشیم، اما متاسفانه در حال حاضر اتفاقی نیفتاده است.

ایرج راد با اشاره به ارقام مطرح شده، گفت: برخی از اعضای خانه تئاتر دچار بیماری خاص هستند و این ارقام جوابگوی هزینه‌های آن‌ها نیست،‌ به همین دلیل این قضیه قطعا دنبال می‌شود و البته وعده داده شده که براساس بیمه «آرمان» برای کسانی که دچار بیماری خاص هستند پرداخت دو برابری صورت بگیرد، هرچند باز هم این ارقام پاسخگو نخواهد بود.

او در پایان مطرح کرد: پیش از این در جلسه‌ای موضوع چکاپ سالانه اعضای خانه تئاتر مطرح شد که قرار است در این هفته پیش‌رو با بیمارستان‌هایی که برای این کار معرفی شده‌اند جلسه داشته باشم و امیدوارم به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد N846162

وبگردی