آفتاب

«عزیمت به تهران» و «گسترش اسلام»

«عزیمت به تهران» و «گسترش اسلام»

«عزیمت به تهران» و «گسترش اسلام» دو کتاب تازه منتشرشده هستند.

به گزارش ایسنا، «عزیمت به تهران» (چرا آمریکا باید واقعیت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد) نوشته فلینت لورت و هیلاری مان لورت با ترجمه محسن محمودی منتشر شده است.

این کتاب با سه بخش جمهوری اسلامی به عنوان بازیگری عقلایی، جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مشروع و جمهوری اسلامی به عنوان هدف آمریکا همراه است.

مترجم در یادداشت ابتدایی کتاب می‌نویسد: «ایده کتاب پیش رو آن‌قدر صریح و سرراست است که زحمت مقدمه‌ای مفصل را از دوش مترجم برمی‌دارد. بیایید مستقیم سراغ حرف اصلی نویسندگان برویم: «آمریکا باید با ایران کنار بیاید همان‌طور که روزگاری با چین کنار آمد»، چرا؟ چون برای حل معضلاتش در خاورمیانه و حتی در باقی جهان به ایران نیاز دارد. نویسندگان سرمنشأ مشکلات ایران و آمریکا را در خود ایالات متحده جست‌وجو می‌کنند. در آمریکا دیدگاه‌های فاقد اطلاعات کافی و برنامه‌محور بر مباحث مربوط به ایران حاکم بوده که در قالب افسانه‌ای نیرومند درباره جمهوری اسلامی،‌ سیاست خارجی‌اش، سیاست داخلی‌اش و شیوه‌ای که ایالات متحده باید به آن بپردازد، ریشه دوانیده است.»

کتاب «عزیمت به تهران» در 407 صفحه و با قیمت 24 هزار تومان در انتشارات مهرگان خرد منتشر شده است.

***

کتاب «گسترش اسلام» نوشته جان دان با ترجمه مهدی حقیقت‌خواه در مجموعه تاریخ جهان منتشر شده است.

ریشه‌های اسلام، مبانی دین جدید، فتوحات اسلام، چندشاخه شدن اسلام، عصر طلایی عباسیان، امپراطوری‌های اسلامی در سده‌های میانه، زوال امپراطوری‌های اسلامی و اسلام در عصر جدید بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

«گسترش اسلام» در 160 صفحه با شمارگان 2200 نسخه و قیمت 12هزار تومان در انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «مجموعه تاریخ جهان می‌کوشد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگیِ رخدادهای تاریخی، خواننده را مجذوب خود می‌سازد. «مجموعه تاریخ جهان» اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تأثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا روزگار ما پی می‌گیرد. این مجموعه نه تنها برای آشنایی خوانندگان با مبانی تاریخ تدوین شده است بلکه همچنین در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست.

هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخی را به خواننده ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

کد N846056

وبگردی