آفتاب
ظریف:

مبارزه با افراطی‌گری نیازمند عزم جدی تمامی کشورهاست

مبارزه با افراطی‌گری نیازمند عزم جدی تمامی کشورهاست

وزیر امور خارجه ایران خواستار تلاشی هماهنگ برای ریشه کنی افراطی گری و تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوز آز، وزیر امور خارجه ایران خواستار تلاشی هماهنگ برای ریشه کنی افراطی گری و تروریسم شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزراء امور خارجه عضو سازمان همکاری شانگهای در روسیه حضور دارد گفت: افراطی گری اکنون همه دولت های منطقه را تهدید می کند و محو آن نه تنها نیازمند تلاش های کشورهای منطقه، بلکه نیازمند همکاری های تنگاتنگ دولت های فرامنطقه ای نیز خواهد بود.

وی در ادامه اجلاس وزراء امور خارجه سازمان شانگهای را فرصت مناسبی برای بحث و تبادل نظر پیرامون رخداد های منطقه ای از جمله افراطی گری دانست و از برنامه خود برای دیدارهای دو و سه جانبه با همتایان خود در این سازمان خبر داد.

ظزیف در ادامه محوریت این دیدارها و گفتگوها را تهدیدهای افراطیون در منطقه عنوان کرد و افزود: آخرین تحولات پیرامون مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، تحولات کنونی یمن، سوریه، عراق و گروه تروریستی داعش و نیز زمینه های مورد علاقه طرفین از مسائل مطروحه خواهند بود.

سازمان همکاری های شانگهای سازمانی بین دولتی و بین المللی است که ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین و با حضور کشورهای قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر عضو ناظر این سازمان است.

کد N845829

وبگردی