آفتاب

انتشار شعرهای عزیز نسین و دو کتاب دیگر

انتشار شعرهای عزیز نسین و دو کتاب دیگر

«بیهوده می‌بارد این باران» گزیده اشعار عزیز نسین است که با ترجمه مژگان دولت‌آبادی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، در پیش‌گفتار کتاب معرفی کوتاهی از عزیز نسین - شاعر و طنزپرداز مطرح ترک - ارائه شده و در بخشی از آن آمده است: «اشعار عزیز نسین بدون هیچ تقلیدی از دیگران هر دو سال یک بار منتشر شد. با این احوال موج انتقاد از اشعار او بالا گرفت. عزیز نسین به عنوان یک طنزپرداز تثبیت شده بود. صحنه‌ ادبیات ترکیه حتی داستان‌های غیرطنز و نمایشنامه‌های او را برنمی‌تابید چه برسد به اشعارش، اما او اهمیتی به این نظرها نمی‌داد و با اعتماد به نفس بی‌پایان سرودن شعر و خواندن را همچنان ادامه می‌داد. در واپسین روزهای عمرش با چشمانی کم‌سو و با دشواری فراوان شعر را واژه به واژه و سرسختانه همان‌گونه که ویژگی شخصیتی او بود، می‌خواند. پس از مرگش یادداشت‌های به‌جامانده از بیش از 100 کتاب شعری را که خوانده بود بر بالینش یافتند.»

«بیهوده می‌بارد این باران» در 157 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 11هزار تومان در بخش شعر جهان نشر چشمه به چاپ رسیده است.

***

«از من بعید» نام مجموعه شعر جدید محسن بوالحسنی است.

شاعر در این کتاب که آن را با «به دست‌بوسی پدر و مادرم» آغاز کرده، 35 شعر ارائه کرده است.

کجا میشه تو رو ندید، آن خط پنجم منم، شمس از قونیه با قطار برگشت و ایشان قاتل من است دیگر مجموعه شعرهای منتشرشده بوالحسنی‌ هستند..

«از من بعید» در 106 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 7200 تومان در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

***

«تبت به افق تهران» نام مجموعه شعر مصطفی هراتی است که با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 6000 تومان در انتشارات اقلیما به چاپ رسیده است.

تکه یخی بزرگ در قطب، تراکتور، هوا که نیست پیش‌بینی شود، پرت تیتر روزنامه‌ها، جاده تا صبح به خود می‌پیچد، قطب‌نما، خزر تا زانوهای ما، استکان را قطار ببینم و گوشه دامنت از جمله شعرهای این کتاب هستند.

انتهای پیام

کد N845799

وبگردی