آفتاب

آغاز ششمین دور مذاکرات برای نگارش متن پیش‌نویس

آغاز ششمین دور مذاکرات برای نگارش متن پیش‌نویس

دور تازه مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در حالی در وین آغاز می‌شود که وزیران خارجه ایران و آمریکا اخیراً در ژنو در رابطه با برخی اختلاف نظرها و موانع نگارش متن توافق با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان و کارشناسان در وین ‌بر سر نگارش متن پیش نویس آغاز شد.

این دور از مذاکرات از امروز تا شنبه آینده ادامه دارد و قرار است در شروع این مذاکرات پیش از ظهر امروز نشست عمومی مذاکرات با حضور معاونان وزیران خارجه گروه 1+5 و ایران برگزار شود.

همچنین قبل از آن معاونان وزیر خارجه ایران با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای هماهنگی مذاکرات این دور گفت‌وگو می‌کنند.

حدود یک ماه است که ایران و گروه 1+5 توانسته‌اند در چارچوب بیانیه لوزان به راه‌حل‌ها برای رسیدن به توافق جامع دست یابند. اما اختلاف نظرها و برخی زیاده‌خواهی‌ها از سوی طرف‌های 1+5 به ویژه آمریکا نگارش پیش‌نویس توافق را با کندی و دشواری مواجه ساخته است تا جایی که جان کری و محمدجواد ظریف هفته گذشته برای حل برخی مشکلات و اختلاف نظرها در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این دور از گفت‌وگوها اعلام کرد که مذاکرت این هفته وین به احتمال قوی آخرین دور مذاکرات در رابطه با نگارش پیش‌نویس توافق است.

انتهای پیام
کد N845745

وبگردی