آفتاب
بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) از سوی رهبری در قم

حسینی‌بوشهری: امام راحل خودباوری را به ملت ایران ارمغان داد

حسینی‌بوشهری: امام راحل خودباوری را به ملت ایران ارمغان داد

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و بزرگداشت قیام 15 خرداد چهارشنبه شب از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دراین مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، شبیری زنجانی،نوری همدانی ، سبحانی ،علوی گرگانی، محمد یزدی، مومن و حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب،اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از نمایندگان بیوت دیگر مراجع، طلاب ، فضلا، زائران و مردم انقلابی قم حضور داشتند.

امام جمعه قم در این مراسم به خصوصیات اخلاقی، عرفانی و سیاسی امام راحل اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره)، احیا کننده حیات دینی و معنوی انسان معاصر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با بیان این‌که «ویژگی الهی امام (ره ) ، انسان‌های آزاده را شیفته خود کرد» افزود: امروز شاهد ابراز علاقه گسترده ملت‌های آزاده و مستضعفان جهان به بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم که پیام‌آور استقلال و آزادی بوده است.

وی توکل را بزرگترین ویژگی امام راحل دانست و گفت: حضرت امام ره در همه حال خداوند را تکیه‌گاه خود می‌دانست و با تحمل تبعید و زندان‌های مکرر طاغوت خود را وامدار کسی جز خدا نکرد.

مدیر حوزه‌های علمیه جامعیت را یکی دیگر از ویژگی‌ها امام راحل دانست و تاکید کرد: امام خمینی در قامت یک مرجع تقلید، رهبری یک انقلاب را عهده‌دار شد و درعین فقاهت، عارف، فیلسوف ،زاهد ، حکیم و فقیهی توانمند بود.

وی با بیان این‌که «تکلیف‌مداری در وجود امام راحل و درهمه شرایط رهبری وی مشهود بود» گفت: امام همیشه بر اساس وظیفه عمل کرد که در پاسخ به شبهات و جریان سلمان رشدی عمل به تکلیف الهی به عینه دیده شد.

وی با بیان این‌که «امام خمینی اسلام را به عنوان یک دین جهانی به جهانیان معرفی کرد» گفت: در بیش از پنجاه اثر گرانسنگ امام، اسلام، دینی دنیوی و اخروی و راه سعادت همه انسان‌ها بیان شده است.

حسینی‌بوشهری افزود: امام راحل خودباوری را به ملت ایران ارمغان داد و امروز پس از سی وشش سال ایران اسلامی با استقلال کامل و ظلم ستیزی در برابر حاکمان جور ایستاده است.

وی به وظایف آحاد ملت در برابر امام در حال حاضر اشاره و تصریح کرد: اگرچه جسم امام در بین ما نیست اما راه امام، اصول و اهداف امام و خطوط قرمز ترسیم شده امام راحل امروز در وجود مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: امروز تبعیت از رهبری همانند تبعیت از امام به عنوان چراغ فروزان راه امام است.

امام جمعه قم با اشاره به انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام و بیست و شش سال سکانداری رهبر انقلاب گفت: با درایت حکیمانه ایشان در اوج استقلال از گردنه‌ها و بحران‌های متعدد عبور کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسئله هسته‌ای و اتخاذ مواضع درست در مسائل بین‌المللی از سوی رهبرمعظم انقلاب یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی با مقاومت استوار در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب مبنی بر بازرسی بی‌اساس ازمراکز نظامی، اجازه تحرک زیاده‌خواهانه را به دشمن ندادند و نشان دادند که در عمل همان خمینی کبیر هستند.

امام جمعه قم با اشاره به دور اندیشی، شجاعت و سیاست‌های حکیمانه رهبری گفت: در شرایط نا امنی که دشمنان بویژه امریکا در منطقه ایجاد کرده در سایه رهبری مقام معظم رهبری ایران اسلامی به یک جزیره امن در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام

کد N845611

وبگردی