آفتاب

زنده کردن یاد امام (ره) با سه مستند

زنده کردن یاد امام (ره) با سه مستند

سه مستند «روح‌الله»، «سفرنامه سوئیس» و «امام» در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) از شبکه مستند پخش می‌شوند.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «سفرنامه سوئیس» درباره احمد هوبر، نویسنده و روزنامه‌نگار مسلمان سوئیسی است و در گفت و گویی با وی قبل از درگذشتش، افکار و علاقه عجیب وی به امام خمینی (ره) را به تصویر می کشد.

احمد هوبر نویسنده و روزنامه‌نگار مسلمانی است که سال‌ها به عنوان کارشناس مشاغل خاورمیانه مصاحبه‌های زیادی را با رادیوهای آلمانی، فرانسه و انگلیسی برون مرزی انجام داده است. آلبرت آرماند که در سال 1927 در خانواده ای با مذهب پروتستان در فرایبورگ به دنیا آمد در سال 1962 به دین اسلام گروید و نام خود را به احمد تغییر داد. حمایت او از فتوای امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی موجب شد تا فعالیت های ژورنالیستی وی محدود گردد. هوبر همواره از سوی رسانه های غربی با عنوان یهود ستیزی مورد انتقاد قرار می گرفت.

«سفرنامه سوئیس» پنج شنبه 14 خرداد ماه، ساعت 11 صبح از شبکه مستند پخش می شود.

مستند «روح الله»، نمایش دهنده زندگی فردی و سیاسی امام خمینی (ره) است که توسط شبکه تلویزیونی المنار به کارگردانی محمد دبوق و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهیه شده است.

در توضیح قسمت دهم این مستند که پنج شنبه، 14 خرداد ماه ساعت 15 از شبکه مستند پخش می شود آمده است: غروب خورشید بی غروب. خامنه ای؛ عزیز امام، امام در بیمارستان، سیر درمان امام (ره)، رحلت بنیانگذار انقلاب، انتخاب رهبر انقلاب، تشییع روح خدا، ولایت فقیه میراث ماندگار امام (ره).

مستند «امام» از مجموعه مستند «ایران» ساخته حمید مجتهدی نیز در این روز ساعت 12:30 از شبکه مستند پخش می شود. این مستند کوتاه 12 دقیقه ای با صدای بهروز رضوی، مکان هایی را به تصویر می کشد که به واسطه امام خمینی (ره) ماندگار شده اند.

انتهای پیام

کد N844073

وبگردی