آفتاب

یک دورهمی پس از 10 سال

یک دورهمی پس از 10 سال

پس از 10 سال انجمن‌های میراث فرهنگی سراسر کشور برای برگزاری یک دوره‌ی‌ آموزشی دور یکدیگر جمع شدند تا بار دیگر فعال شوند.

رحمت‌الله رئوف،‌ دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا با اعلام این خبر گفت:‌ جایگاه انجمن‌های میراث فرهنگی در حفظ، صیانت و احیای میراث فرهنگی و نقش آن در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار حائز اهمیت است، بنابراین با برگزاری این دوره‌ آموزشی، نحوه‌ی شکل‌گیری انجمن‌ها برای دبیران و رابطان انجمن‌ها مطرح شد.

او احیا و تطبیق قوانین سازمان میراث فرهنگی در آیین‌نامه‌ی این سازمان در این دوره‌ی آموزشی را عاملی برای روشن شدن موتور فعالیت دوباره انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح استان‌ها دانست و گفت:‌ توسعه حضور انجمن‌ها در نقاط مختلف کشور یکی از رسالت‌های اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی است. در واقع با این‌گونه اقدامات نقش و معرفی آثار تاریخی برای مردم پررنگ‌تر می‌شود، تا آن‌ها بدانند میراث فرهنگی چیست و چه نقشی در زندگی روزمره دارد؟

رئوف تاکید کرد:‌ اعضای حاضر شده در این دوره،‌ آموزش دیدند که سازمان میراث فرهنگی از اعضای انجمن‌ها چه انتظاراتی دارد و براساس قوانین این سازمان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

به گفته وی، از 27 استان کشور 47 نفر از اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی در این دوره‌ی آموزشی شرکت کردند و علاوه بر او یحیی نقی‌زاده، مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سیدمحمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، فائق توحیدی کارشناس حوزه میراث فرهنگی و اموال آثار تاریخی و حسین‌زاده یکی از باتجربه‌ترین نیروهای گارد سابق سازمان میراث فرهنگی این اعضا را با راهبردهای پیش‌رو در این حوزه آشنا کردند.

انتهای پیام

کد N843621

وبگردی