آفتاب

فضای نوستالوژیک در نقاشی‌های فیگوراتیو

فضای نوستالوژیک در نقاشی‌های فیگوراتیو

یک نقاش، مجموعه‌ای از آثار فیگوراتیو خود با موضوع انسان‌ها و فضای نوستالوژی دوران کودکی و محل زندگی‌اش را به نمایش گذاشته است.

شهریار صمصام بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برگزاری تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثارش، اظهار کرد: 18 تابلوی نقاشی با موضوع مردم و انسان روی دیوار گالری رفته است، انسان‌هایی که دوست‌شان دارم. این آثار به سبک فیگوراتیو و آبستره کار شده‌اند.

او درباره‌ی سبک کاری خود گفت: من سبک کاری مخصوص به خود را دارم که در تمام مجموعه‌هایم آن را دنبال می‌کنم. با این حال در این مجموعه تغییراتی نسبت به کارهای قبلی‌ام وجود دارد. در این نقاشی‌ها از رنگ‌های تند بیشتر استفاده کرده‌ام که این رنگ‌ها فضای شادتری را به نقاشی‌ها بخشیده‌اند.

این هنرمند درباره‌ی فضای کارهایش نیز گفت: فضای این آثار برگرفته از محل زندگی‌ام (شهر اصفهان) و حضور در محیط زندگی ایلات و عشایر بختیاری است. تصاویری مانند قالیباف‌ها و کسانی که پشم‌ها را می‌ریسند به این نقاشی‌ها فضای نوستالوژیکی بخشیده است. بازارهای اصفهان و طاق‌ضربی‌ها هم در این کارها تأثیر داشته‌اند، ولی در کل، همه‌ی نقاشی‌ها ذهنی هستند و بدون مدل خلق شده‌اند.

صمصام بختیاری ادامه داد: پیش از این نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی دیگری نیز در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، یاسوج و بیروت برگزار کرده‌ام. در تهران نیز نمایشگاه‌هایی از آثارم در گالری‌های «صبا»، «زاویه» و برای کودکان سرطانی «محک» برپا کرده‌ام.

نمایشگاه این هنرمند از 8 تا 12 خردادماه در گالری «گلستان» واقع در دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 برپا است.

انتهای پیام

کد N842965

وبگردی