آفتاب
مدیر رادیو قرآن در گفتگو با مهر:

بهترین تلاوت‌های جهان را پخش می‌کنیم/ تلاش برای استعدادیابی

بهترین تلاوت‌های جهان را پخش می‌کنیم/ تلاش برای استعدادیابی

مدیر رادیو قرآن درباره برنامه هایی که از این شبکه روی آنتن می رود سخن گفت و بیان کرد که این شبکه در جهت آموزش های علوم قرآنی، اطلاع رسانی و استعدادیابی جوانان تلاش می کند.

محمدحسین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییراتی که این شبکه در این روزها داشته است، گفت: رادیو قرآن هم اکنون وارد دهه چهارم از فعالیت های خود شده و تلاشش این است که در زمینه همه آموزش های قرآنی که می تواند موثر باشد فعالیت کند.

وی ادامه داد: رادیو قرآن تلاش دارد در زمینه مسایل قرآنی آنچه را که می تواند از طریق این رسانه شنیداری به مخاطب انتقال دهد. آموزش های متنوع و مباحث علوم قرآنی و انعکاس مطالبات و اطلاع رسانی در حوزه فعالیت های قرآنی کشور و حتی بین الملل و همچنین کشف و استعدادیابی جوانانی که می توانند نوعی شکوفایی در حوزه های مختلف قرآنی داشته باشند در این شبکه مورد توجه ما بوده است. 

مدیر رادیو قران درباره رویکرد این شبکه بیان کرد: آنچه که ما در نظر داریم عمق بخشی به فعالیت ها و ارتقای کیفی برنامه هاست. یکی از برنامه های مهم ما در سال جاری مهندسی تلاوت قرآن کریم است که سعی می کنیم بهترین و باکیفیت ترین تلاوت های قاریان جهان اسلام را پخش کنیم به گونه ای که شنونده ها بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. به طور مثال یکی از برنامه های ما برای تلاوت قرآن کریم پخش برنامه در راس هر ساعت است. به این ترتیب شنوندگان سردرگم نخواهند شد که تلاوت آیات را چه زمانی می توانند، بشنوند و در زمان های دیگر هم می توانند سایر برنامه ها را دنبال کنند.

محمدزاده با اشاره به تغییر برنامه ها در روزهای اخیر عنوان کرد: در ساختار کنونی رادیو قرآن برنامه «تفسیر جوان» با رویکرد جدیدی روی آنتن می رود. این برنامه با حضور خود جوانان و دانشجویان اجرا می شود و آنها می توانند سوالات خود را از استادان بپرسند. این از برنامه های خوب ما بوده است که ادامه پیدا می کند، ارتباط با نسل آموزش پذیر شامل دانشجویان و دانش آموزان از دیگر رویکردهای ما hست و در بعد آموزشی برنامه های جدیدی تولید شده است.

وی همچنین از رویکرد دیگری با عنوان صفحه‌‌محور خواندن روزانه سوره های قرآنی یاد کرد و گفت: در این رویکرد یک صفحه از قرآن قرائت و به نکات آموزشی و کاربردی آن اشاره می شود که در هر بار از این برنامه زمینه ای مورد بررسی قرار می گیرد؛ از نکات روخوانی و روانخوانی گرفته تا نکات تجویدی و تفسیری.

محمدزاده اضافه کرد: فکر می کنم این برنامه مورد استقبال دیگر شبکه های رادیویی و تلویزیونی قرار بگیرد چون برنامه های کوتاه و چند دقیقه ای رادیو قرآن اقبال زیادی از طرف این شبکه ها داشته است. از جمله آنها برنامه «بهره ای از کلام بزرگان» است که بیش از ۴۰ شخصیت تراز اول در آن انتخاب شده اند و نکات و جملات نغز آنها در مدت زمانی چند دقیقه در برنامه مطرح می شود و حالا این برنامه در بسیاری از شبکه های تلویزیونی در حال پخش است.

وی همچنین به دیگر برنامه های جدید این شبکه اشاره و بیان کرد: از دیگر برنامه هایی که امسال رادیو قرآن برای مخاطبانش در نظر گرفت برنامه «میلاد آیه ها» بود. آنچنان که می دانیم آیه های قرآنی هر کدام شناسنامه ای دارند که در چه روزی و در کجا نازل شده اند و این برنامه به آن آیات می پردازد. 

مدیر رادیو قرآن در پایان عنوان کرد: برنامه «ترنم آیات» برنامه دیگری است که شبکه های مختلف خواستار پخش آن شده اند. در این برنامه دو کارشناس درباره یک تلاوت قرآنی از دو حیث هنری و محتوایی بحث می کنند و ما بازخوردهای بسیار خوبی از این برنامه داشته ایم.

کد N842871

وبگردی