آفتاب

سه عنوان «رمان نوجوان» منتشر شد/ اثر دروغ بر زندگی انسان

سه عنوان «رمان نوجوان» منتشر شد/ اثر دروغ بر زندگی انسان

«ماتی و سامی و سه گاف گنده»، «جنایتکار اعتراف می‌کند» و «مسافران سرزمین خورشید» به عنوان کتاب‌های جدید مجموعه رمان نوجوان انتشارات افق منتشر و راهی کتابفروشی ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، «ماتی و سامی و سه گاف گنده» نوشته صلاح نعورا بوده و توسط کتایون سلطانی ترجمه شده است. نعورا نویسنده آلمانی کتاب های کودکان است که پدرش اهل سوریه و مادرش آلمانی است. او در سال ۲۰۱۱ برای این رمان، برنده جایزه پتر هرتلینگ در شهر واینهایم شد. این نویسنده همچنین جایزه سیاه گوش را در کارنامه خود دارد.

رمان «ماتی و سامی و سه گاف گنده» درباره دروغ است. پدر ماتی برای این که جلوی برادر خود کم نیاورد، به دروغ می گوید که شغلی نان و آب دار در سوئیس پیدا کرده و به زودی خانه ای زیبا کنار دریاچه در اختیار خانواده اش می گذارد. ماتی هم که حرف های پدرش را باور کرده، این مساله را در مدرسه برای همشاگردی هایش تعریف می کند و کلاف دروغ بیشتر پیچ می خورد چون به قول معروف، دروغ مانند درخت بامبو است؛ سریع قدر می کشد و سایه اش روی زندگی می افتد.

ترجمه رمان  «ماتی و سامی و سه گاف گنده»   با هماهنگی و خرید حق بازگردانی آن از نویسنده اش، انجام شده است.

این کتاب با ۱۶۰ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب «جنایتکار اعتراف می کند» نیز نوشته مهدی رجبی است که توسط مسعود کشمیری تصویرگری شده است. خواننده این کتاب، دفترچه یادداشتی را پیدا کرده است و نویسنده این دفترچه امیدوار است که خواننده، آدم ترسویی نباشد چون با خواندن صفحه های این دفترچه، حوادث عجیب و غریب و ترسناک زیادی وارد زندگی اش خواهند شد. بنابراین، مخاطب با آغاز مطالعه این رمان، یک اثر خوفناک را مطالعه خواهد کرد.  

از مهدی رجبی، پیش از این رمان «کنسرو غول» در قالب مجموعه رمان نوجوان چاپ شده است. رجبی فارغ التحصیل رشته سینما و ادبیات نمایشی است. او کاندیدای جایزه ادبی یلدا، کاندیدای جایزه ادبی اصفهان و برگزیده جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

این کتاب با ۱۴۴ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.  

سومین کتاب هم، «مسافران سرزمین خورشید» نوشته سهیلا هادی پور است. هادی پور دارای مدرک کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی است. او مدیر یک دبستان در شهر آمل است و سال ها به عنوان معلم و مدیر بین نوجوانان بوده است به همین دلیل برای این گروه سنی داستان می نویسد.

در این کتاب، شخصیتی به نام کوه پری، سفری به سرزمینی ناشناخته می کند و با دنیایی سراسر از اتفاقات غیرمنتظره روبرو می شود.   «مسافران سرزمین خورشید» صد و چهل و پنجمین عنوان مجموعه رمان نوجوان است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

زن چند دقیقه ای به آن ها خیره شد و بعد، دست هایش را از هم باز کرد و گفت: «میهمانان عزیز! به سرزمین خورشید خوش آمدید!»

مسافرها مات و مبهوت به زن خیره شده بودند و نمی دانستند چه بگویند. راج بلند شد و گفت: «می توانم بپرسم شما کی هستید؟»

زن تکانی به خود داد و دست های کشیده اش را روی سینه اش گذاشت و گفت: «آه، ببخشید! یادم رفت خودم را معرفی کنم.» بعد، بلند شد و به آرامی طول تخت را طی کرد. انگشتش را روی پیشانی اش گذاشت و پلک هایش را به هم فشرد. انگار بخواهد چیزی را به خاطر بیاورد. گفت: «یادم رفت... مردم شما چه می گویند؟» گفت: «آهان... به گمانم، مردم شما به من می گویند... افسونگر! آدم های جالبی اند. اسم های شیرینی انتخاب می کنند.»

مسافرها حسابی غافلگیر شده بودند. افسونگر ابروهایش را بالا انداخت و گفت: «آه! انگار خیلی تعجب کردید... ببینم از من چه تصوری داشتید؟ یک غول بی شاخ و دم. هان؟» بعد بلند خندید و دوباره روی تخت لم داد و گفت: «خب! من خودم را معرفی کردم. ادب حکم می کند شما هم خودتان را معرفی کنید.» آن ها هنوز لب از لب باز نکرده بودند که دوباره گفت: «نه! اجازه بدهید حافظه ام را امتحان کنم. ببینم... تو باید توکا باشی. هان؟» توکا بی اختیار سرش را به علامت تائید تکان داد...

این کتاب با ۲۹۶ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد N842656

وبگردی