آفتاب

بازنگری در فعالیت شبکه‌های استان‌های مرزی

بازنگری در فعالیت شبکه‌های استان‌های مرزی

معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما شبکه های استانی در استان های مرزی ایران را سدی در برابر هجوم فرهنگی به کشور ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نخستین هم اندیشی مدیران کل صدا و سیمای استان های مرزی به منظور بررسی رسانه ای حوادث اخیر مهاباد و تبریز با حضور مدیران کل صدا و سیمای استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان ، کردستان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی برگزار شد.

معاون امورمجلس و استان های صدا و سیما در این نشست با تاکید بر این که مختصات و شناسنامه فرهنگی هر بخش از کشور در رسانه های محلی آن دیده می شود، گفت: در حال حاضر تهدیدات از جنس نظامی نیست بلکه بیشتر از جنس فرهنگی و نرم است و رسانه های محلی به خصوص شبکه های استانی مرزی سپر دفاعی کشور در برابر تهاجم های مختلف و تبلور عینی وحدت ملی در بیان اقوام و مناطق و نواحی مختلف کشور به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به ظرفیت شبکه های استانی در استان‌های مرزی تصریح کرد: بدون شک شبکه‌های استانی تاکنون در روزهای حساس نشان داده‌اند که باعث افزایش قدرت و وحدت ملی شده اند و در تمامی صحنه ها حضوری تاثیرگذار داشته اند.

وی با بیان اینکه شبکه های استانی در حال رقابت نرم با قدرت های رسانه های بین المللی هستند افزود: شبکه های محلی به علت سطح تماس گسترده ای که با مردم مناطق و نواحی خود دارند و با آگاهی بخشی بالایی که می دهند نقش نرم و دفاعی خوبی را ایفاء می کنند که شاهد این مدعا میزان اعتماد و رضایت مردم از این شبکه است.

موسوی مقدم از مدیران کل صدا و سیمای استان های مرزی خواست با بازنگری در فعالیت ها در بخش های مختلف رسانه ای حضور داشته باشند و از همه ظرفیت های رسانه ای همچون استفاده از رسانه های نوین، منشاء تحولات جدید شوند.

معاون امورمجلس و استان های صدا و سیما خاطرنشان کرد: مدیران کل صدا و سیما در استان های مرزی باید جایگاه راهبردی شبکه‌های استانی خودشان را با برنامه ریزی هدفمند به خوبی محاسبه و نهادینه کنند.

موسوی مقدم تشکیل اتاق فکر و انتخاب مشاورین برجسته، ارتباط با اقشار مختلف مردم و چهره های موثر فرهنگی، بازنگری در دستورالعمل های گذشته و محوربندی فعالیت های جدید، شناسایی و رصد رسانه های بیگانه، ایجاد دیپلماسی رسانه ای و تعامل سازنده و جریان ساز با گروه های مختلف، بسترسازی فعالیت های رسانه ای در قبل، حین و بعد از حوادث، آگاهی بخشی و شفاف سازی عمومی در هنگام وقوع حادثه و تعامل جدی با مسئولین محلی، استانی و ملی را از مهمترین راهبردهای شبکه های استانی استان های مرزی عنوان کرد.

در ادامه این نشست خلیل قاسم نژاد، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا و سرهنگ حمید اندرز چمنی، مشاور معاون اجتماعی ناجا، ضمن اشاره به برخی از فعالیت های معاونت اجتماعی ناجا برای اجرای دقیق و همگرایی بیشتر در استان های مرزی از اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و معاونت امور مجلس واستان ها خبر دادند.

این تفاهم نامه در حوزه های مختلف برای فرهنگ سازی و ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در هنگام حوادث و... تهیه و تنظیم خواهد شد.

همچنین مدیران کل صدا و سیما نیز با بررسی آخرین رخدادهای منطقه ای خود به بیان مشکلات و ارائه راه حل برای رفع آنها پرداختند.

انتهای پیام

کد N842273

وبگردی