آفتاب

زهرا مصطفوی: امام (ره) را اول رهبرم و بعد پدر خودم می‌دانم

زهرا مصطفوی: امام (ره) را اول رهبرم و بعد پدر خودم می‌دانم

ایسنا نوشت:

همایش بین‌المللی «امام، فلسطین و مقاومت» فردا با حضور 450 تن از مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم رحلت امام (ره) از سوی اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 19 الی 21 برگزار می‌شود.

 در نشست خبری این همایش که با حضور زهرا مصطفوی،دختر امام (ره) و دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی مدافع فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی معاون این اتحادیه و حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون آفریقایی اتحادیه برگزار شد، زهرا مصطفوی اظهار داشت:‌ این همایش که فردا برگزار می‌شود در راستای آشنایی هر چه بیشتر مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم رحلت امام (ره) با اندیشه های امام خمینی(ره) در ارتباط با فلسطین و مقاومت است.

زهرا مصطفوی با بیان اینکه این همایش بیشتر جنبه صوری دارد و در ارتباط با آن کار علمی نکرده ایم و فراخوان علمی نیز نداشته ایم،‌ادامه داد: در روز مراسم ارتحال امام عموماً حاج حسن آقا و مقام معظم رهبری که به ایشان ارادت مندی کاملی داریم، سخنرانی می‌کنند و به نظرم یک مراسم چند ساعته برای مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد امام (ره) کافی نیست چرا که از اندیشه امام (ره) ناگفته های زیادی است که گفته نشده است به همین دلیل این برنامه ترتیب داده شد.

دختر امام (ره) در بخشی از صحبت های خود به رابطه اش با امام (ره) اشاره کرد و گفت: من امام (ره) را اول رهبر خودم می دانم و بعد پدر خودم می دانم. من حتی این موضوع را به ایشان گفتم چرا که باید هر آنچه که رهبر می گوید در برابر آن گفت چشم چرا که رهبر جلوتر از پدر است. در مورد مقام معظم رهبری نیز این گونه است. هر چه ایشان اکنون بگویند ما باید بگوییم چشم.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیر دولتی مدافع فلسطین در ارتباط با نگاه امام (ره) به موضوع مقاومت و فلسطین گفت:‌ من بیش از چهار دهه در کنار امام (ره) بودم و به همه خصوصیات ایشان توجه داشتم و می توانم به طور قاطع بگویم که اگر امام (ره) با رژیم پهلوی مقابله و مبارزه کردند به خاطر ظلم ستیزی ایشان بود.

وی با بیان اینکه امام (ره) دو صفت شجاعت و ظلم ستیزی را در کنار هم داشتند ، تصریح کرد: این ظلم ستیزی باعث شد که ایشان از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند و همواره در مورد هر کسی که مورد ظلم واقع می‌شد امام (ره) وا مصیبتا می گفتند و تاکید بر حمایت از مظلوم داشتند.

مصطفوی افزود:‌ در مورد مردم مظلوم فلسطین نیز امام (ره) می دیدند که همه جور ظلمی به این مردم شده است به همین بابت بیشترین دفاع و اولویت سیاسی شان این بود که از مردم فلسطین حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از گروه های مبارز فلسطینی نیز در همایش بین‌المللی «امام ، فلسطین و مقاومت» شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: امام (ره) معتقد بودند که باید با ظلم برخورد کرد و نباید با ظالم مباشات کرد.

2929

کد N841985

وبگردی