آفتاب
بذرپاش در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف:

با این رویه پیش رویم درخواست بازجویی ازرئیس جمهور را مطرح می‌کنند

با این رویه پیش رویم درخواست بازجویی ازرئیس جمهور را مطرح می‌کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه شریف گفت: با همین رویه پیش رویم غربی ها درخواست بازجویی از رئیس جمهور را مطرح می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش عضو هيات رئيسه مجلس شنبه شب در جمع تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مذاکرات هسته ای و سنگ اندازی طرف آمريكايي در روزهای پایانی مذاكرات گفت: هرچه به روزهاي پاياني مهلت نهايي توافق جامع هسته اي نزديك مي شويم زياده خواهي طرف آمريكايي بيشتر و بيشتر مي شود.

اين عضو هيات رئيسه مجلس با بيان اينكه تجربه نشان داده هرگاه در مقابل زياده خواهي آمريكايي ها يك قدم عقب بنشينيم، خواسته  هاي غير قانوني آنها نيز بيشتر شد گفت: آمريكايي ها بعد از طرح بازرسي از مراكز غير هسته ای و نظامی كشورمان و بازجويی از دانشمندان هسته اي، ليستي از فرماندهان نظامي كشور را براي بازجويي ارائه كرده اند.

بذرپاش در ادامه از قرار گرفتن نام اشخاصی چون علي شمخاني دبيرشوراي عالي امنيت ملي كشورمان،  فريدون عباسي و برخی مسوولان دولت سابق همچون کامران دانشجو در ليست ۲۳ نفره آمريكايي ها براي بازجويي خبر داد و گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی کشورمان را قصد بازجویی دارند، کدام عقل سلیم در کجای دنیا این نسخه را تجویز می‌کند.

وی تاکید کرد: گفته بودیم موضوع هسته ای بهانه ای برای ورود به حوزه دفاعی و نظامی کشوراست.

بذرپاش افزود: قطعا غيرت رئيس جمهور و آقاي ظريف بازجويي از فرماندهان نظامي كشورمان را قبول نخواهد كرد.

عضو هیات رئیسه مجلس این را هم گفت که تیم مذاکره کننده ما وظیفه پیدا کردن راه حل برای بازجویی فرماندهان نظامی را ندارد بلکه وظیفه آنها بستن تمام راه حل ها برای بازجویی از فرماندهان نظامی کشور است.

بذرپاش با بيان اينكه از كجا معلوم اگر با همین روال پیش برویم آمريكايي ها فردا ليست مصاحبه يا بازجويي از سران قوا و يا شخص رئيس جمهور را روي ميز مذاكرات قرار ندهند گفت: هرچند اعضاي تيم مذاكره كننده پاسخ قاطعي به اين زياده خواهي امريكايي ها داده اند اما مجلس به نمایندگی از ملت ایران اجازه تحمیل چنین تحقیری که در طول تاریخ کم سابقه بوده را نخواهد داد و هرگز اجازه نمي‌دهیم آمريكايي ها حتي خواب مصاحبه و بازجويي از مسوولان ودانشمندان ايراني را ببينند.

بذرپاش در پايان با بيان اينكه مجلس هيچگاه مخالف مذاكره نبوده و نيست گفت: با اين رويه و با توجه به سنگ اندازي و زياده خواهي آمريكايي ها در مذاكرات رسيدن به توافق خوب دشوار خواهد شد.

وی خطاب به دولت و تیم مذاکره کننده گفت اکنون معلوم شد انتقاداتی که به توافق ژنو از سوی دلسوزان و منتقدان مطرح می شد درست بوده است. وقتی که شما داشته های هسته ای خود را با هیچ معاوضه می کنید آنوقت باید برای برداشتن اصل تحریم ها منتظر شنیدن چنین پیشنهاد هایی باشید.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت :وقتی در ژنو غنی سازی ۲۰ درصد را تقریبا در ازای هیچ واگذار کردید بدون اینکه به اصل تحریم ها خدشه ای وارد شود، معلوم است که در لوزان و توافق نهایی باید منتظر زیاده خواهی آمریکا و شنیده چنین پیشنهاد های باشید.

بذرپاش با بیان اینکه آژانش قرار است اقدامات ایران را راستی آزمایی و تایید کند گفت: سوال این است که چه نهادی و سازمان بین المللی قرار است اقدامات و انجام تعهدات آمریکایی ها را راستی آزمایی کند.

کد N841785

وبگردی