آفتاب

بازیگران مطرحی که کمپانی تئاتر دارند/ سینمایی‌های وفادار به صحنه

بازیگران مطرحی که کمپانی تئاتر دارند/ سینمایی‌های وفادار به صحنه

بازیگران مطرحی در سینمای جهان وجود دارند که علاوه بر اینکه فعالیت خود را از عرصه تئاتر آغاز کرده‌اند و همچنان هم به ایفای نقش بر صحنه تئاتر می‌پردازند، صاحبان کمپانی‌های تئاتری نیز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بک استیج، در بین بازیگران مطرح سینما که فعالیت خود را از ایفای نقش بر صحنه‌های تئاتر آغاز کرده‌اند، ۱۱ بازیگر شناخته شده و مطرح وجود دارند که صاحبان کمپانی‌های تئاتری فعالی در جهان هستند. 

​ویلیام اچ میسی و فلیسیتی هافمن

این زوج بازیگر سینمای جهان، قبل از اینکه با فیلم «فارگو» و سریال تلویزیونی «زنان سرسخت» معروف شوند، در سال ۱۹۸۵ به همراه دیوید ممت یکی از معتبرترین کمپانی‌های تئاتر برادوی نیویورک را با نام «آتلانتیک» تأسیس کردند. این کمپانی در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین کمپانی‌های تئاتری شناخته می شود که روی پروسه تولید نمایش با تمرکز بر حوزه‌های داستان نویسی و نمایشنامه نویسی کار می کند.

تیم رابینز

رابینز کمپانی «دسته بازیگران» را تأسیس کرد که بر پایه شیوه تجربی فعالیت می‌کند. او علاوه بر اینکه عضو هیأت مدیره این کمپانی است، به عنوان کارگردان هنری این کمپانی هم فعالیت می‌کند. مرکز این کمپانی در شهر لس آنجلس آمریکا است و در سراسر جهان نیز فعال است.

​امی پولر

پولر پیش از اینکه با آثاری چون «زندگی شب شنبه» و «پارک و سرگرمی» معروف شود، در سال ۱۹۹۶ به گروه کمدین‌های شیکاگو برای انتقال کمپانی «UCB» یکی از کمپانی‌های با سابقه، به شهر نیویورک محلق شد. این کمپانی که در هالیوود قرار دارد، دارای سالن تئاتر در برادوی نیویورک است.

گری سینیس، جف پری و تری کینی

کمپانی مؤثر «استپن وولف» در سال ۱۹۷۴ توسط گری سینس، جف پری و تری کینی به عنوان ۳ بازیگر جوانی که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کردند، تأسیس شد.​ از چهره‌های درخشانی که کارشان را با این کمپانی آغاز کردند، می‌توان به جان مالکوویچ بازیگر مشهور سینمای جهان اشاره کرد.

ویلم دافو

دافو در سال ۱۹۷۵ کمپانی تئاتر «ووستر گروپ» را راه‌اندازی کرد که یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های نوآور تئاتر در جهان است. این کمپانی روی تولید آثاری برگرفته از بیوگرافی اشخاص فعالیت می‌کند.

فیلیپ سیمور هافمن

کمپانی تئاتر «لابرینث» نیویورک پیش از تابستان سال ۲۰۱۴ و مرگ تراژیک سیمور هافمن، متعلق به این بازیگر سینما و تئاتر بود. او یکی از مؤسسان این کمپانی تئاتر بود که گاه به عنوان کارگردان هنری کمپانی نیز فعالیت می‌کرد. کمپانی «لابرینث» توسط تعدادی از بازیگران تئاتر از جمله سیمور هافمن در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد. این کمپانی در تولید آثاری که روند متداول تئاتری را به چالش می‌کشند، پیش‌قدم است.

کیت بلانشت

بلانشت و همسرش اندرو اوپتون به عنوان کارگردان هنری با کمپانی تئاتر «سیدنی» استرالیا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ همکاری داشتند. بلانشت بعد از اولین ایفای نقش خود بر صحنه تئاتر در سال ۱۹۹۲، بیش از ۲ دهه با کمپانی تئاتر «سیدنی» همکاری داشته است.

کوین اسپیسی

اسپیسی از سال ۲۰۰۳ کارگردانی هنری کمپانی تئاتر «اولد ویک لندن» را بر عهده دارد و هر سال یک یا دو اثر را در این کمپانی روی صحنه می‌برد. او به خاطر یک دهه فعالیت تأثیرگذار خود در عرصه تئاتر مورد تجلیل قرار گرفته است.

کد N841298

وبگردی