آفتاب

تاکید قانونگذاران مکزیکی بر شفاف‌سازی در مورد دارایی‌های رئیس‌جمهور این کشور

تاکید قانونگذاران مکزیکی بر شفاف‌سازی در مورد دارایی‌های رئیس‌جمهور این کشور

پس از افشاگری رسانه‌ها علیه رئیس‌جمهور مکزیک مبنی بر ارائه غلط آمار دارایی‌های خود، وی اکنون برای اعلام روشن دارایی‌هایش تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان اپوزیسیون مجلس از "انریکه پنا نیتو"، رئیس‌جمهور مکزیک خواسته‌اند تا جزئیات تمام دارایی‌هایش را ارائه دهد. این نمایندگان ادعا می‌کنند پنانیتو شخصاً اقدامات دولتش برای مبارزه با فساد را زیر پا گذاشته است.

در همین حال کارشناسان ناظر بر کارمندان دولت می‌گویند، ادعای دفتر رئیس‌جمهور مکزیک مبنی بر بخشی از دارایی‌های او اهدایی پدرش به اوست، نادرست است چراکه در مدارک دولتی نام او به عنوان تنها خریدار برخی از این دارایی‌ها آورده شده است.

یکی از این نمایندگان اپوزیسیون در این باره می‌گوید: اگر او خریدار بوده پس به هیچ‌وجه نمی‌توان باور کرد که اهدا و ارثی در کار بوده است. او دروغ می‌گوید.

پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی افشا کرده بود، پنا نیتو در سال 1988 زمینی به مساحت 1000 مترمربع در شهر "وال دوبراوو" خریداری کرد؛ زمینی که ادعا می‌کند به او اهدا شده است. اما مدارک نشان می‌دهد که پنا شخصا این زمین را خریداری کرده است. در این مدارک هیچ اشاره‌ای به نام پدرش نشده است.

براساس قانون مکزیک، پنا حتی اگر مبلغ خرید این زمین را از پدرش دریافت کرده باشد، نمی‌تواند ادعا کند که این زمین هدیه است.

پنا چند نمونه دارایی‌های خود را به عنوان هدیه معرفی کرده است. رئیس‌جمهور مکزیک طی ماه‌های اخیر برای روشن‌سازی وضعیت دارایی‌اش به شدت تحت فشار بوده است.

انتهای پیام

کد N840628

وبگردی