آفتاب

شورای نظارت کیفی در رادیو نمایش ایجاد شد

شورای نظارت کیفی در رادیو نمایش ایجاد شد

با توجه به ساختار برنامه‌های نمایشی و اهمیت متون دریافتی از نویسندگان، شورای ناظران کیفی فعالیت جدیدی را در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو آغاز کرده است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، محمدرضا قربانی - مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش - با اعلام این خبر افزود: از آنجا که محتوای یک نمایش رادیویی به صورت کامل توسط نویسنده نمایش شکل می‌گیرد، ضروری است در فرایند پردازش محتوا، شخصی به عنوان ناظر کیفی از ابتدا تا پایان مرحله‌ی تولید نمایش‌ها را همراهی کند.

وی درباره‌ی اینکه نویسندگان بر چه اساسی متون نمایش‌های رادیویی را تهیه می‌کنند؟ گفت: در جلسات و شوراهای تخصصی معمولا درباره موضوعات و سرفصل‌های محتوایی نمایش‌ها بحث می‌شود، از آنجا که مأموریت اصلی این مجموعه در بخش محتوا، هدایت و مدیریت افکار عمومی با رویکردهای دین، اخلاق، امید و آگاهی است، سرفصل‌ها و محورهای موضوعی نیز تابع این رویکرد هستند؛ ضمن اینکه بر اساس توصیه‌های معاون صدا تمامی آثار باید "فاخر، فخیم و مومن" باشند؛ از این رو محورهای کلی نظیر سبک زندگی ایرانی اسلامی، دفاع مقدس و معرفی مفاخر ایران زمین در این راستا قرار می‌گیرند که هر کدام نیز به محورهای جزئی‌تری تبدیل می‌شوند نظیر سرفصل "سبک زندگی ایرانی اسلامی" که توسط شورای کارشناسی در قالب 147 محور فرعی ارائه شده؛ درباره سایر سرفصل‌های کلی نیز این محوریابی در همین چارچوب در حال انجام است و به‌زودی محورهای کلی و فرعی موضوعات اجتماعی نیز به نویسندگان ارائه می‌شود.

قربانی درباره مأموریت ناظران کیفی در بخش محتوا خاطرنشان کرد: با توجه به حذف عنوان سردبیری از مجموعه برنامه‌های رادیو، مأموریت ناظران کیفی، ترکیبی است از بخشی از فعالیت‌های گذشته سردبیران و نگاهی نظارت گونه که از ابتدا تا پایان تولید همراه با گروهای سازنده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در واقع بررسی اولیه متون قبل از تولید، میزان انحراف و خطا را از مأموریت اولیه کاهش می‌دهد. گاهی متن نمایشی توسط ناظر غیر قابل ساخت اعلام می‌شود. در بعضی موقعیت‌ها نیز اصلاحاتی نیاز دارد که به نویسندگان اعلام می‌شود. علاوه بر آن پس از تأیید نهایی متن در مرحله ساخت نیز به منظور جلوگیری از تغییرات احتمالی نوشته‌ها، تا پایان، گروه سازنده را همراهی می‌کنند.

مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در پایان گفت: آقایان محمد امیریاراحمدی، مجید نظری‌نسب، جهانشاه آل محمود، محسن قصابیان و بابک صفی‌خانی، ناظران کیفی این مجموعه هستند که هر کدام از ایشان، موضوعی را متناسب با علاقه‌مندی و توانایی هایشان تقبل کرده‌اند و فعالیت این شورا در گروه فرهنگ و جامعه این اداره کل متمرکز است که مدیریت آن به عهده آقای حسین قلعه‌قوند است.

انتهای پیام

کد N840268

وبگردی