آفتاب

نگارش رمانی درباره محیط زیست

نگارش رمانی درباره محیط زیست

در شرایطی که رمان تاریخی «دایره سرخ» عبدالرحمان اونق به تازگی منتشر شده، رمان محیط زیستی این نویسنده برای چاپ مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به تازگی «دایره سرخ» که کتابی تاریخی در زمان ناصر‌الدین شاه و در منطقه ترکمن صحراست در نشر آموت راهی بازار شده است.

اونق درباره این رمان خود گفت: بخشی از آداب و رسوم مردم ترکمن صحرا در این رمان بیش از 400 صفحه‌ای گنجانده شده و مخاطبان این اثر بزرگسالان هستند.

اثر مذکور ششمین کار این نویسنده در حوزه ادبیات بزرگسالان است.

به تازگی نیز کتاب «فریاد آق قویلی» در حوزه محیط زیست از تازه نوشته‌های اونق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تایید قرار گرفته است. «فریاد آق‌ قویلی» رمانی نوجوانانه است که به درگیری پسربچه‌ای نوجوان با قاچاقچیان نوعی قوچ قیمتی در منطقه ترکمن صحرا می‌پردازد.

به گفته نویسنده، این اثر که با تعلیق‌های زیادی توام است به نوعی منعکس‌کننده سختی‌های بحث حراست از محیط زیست در منطقه ترکمن صحراست.

اونق در حال حاضر مشغول نگارش رمان دیگری ویژه نوجوانان است. این رمان که نام فعلی آن «گرگ دریاست» رمانی انتقادی اجتماعی است که بیشتر حوادث آن در کنار دریا اتفاق می‌افتد. شخصیت این داستان پسر نوجوانی به نام آرتیق به معنای برتر است.

عبدالرحمان اونق تاکنون یک‌چهارم کار نگارش این رمان 12 فصلی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N840012

وبگردی